Na negentien trouwe dienstjaren als hoofdontwerper van Bugatti mag Achim Anscheidt het stokje overdragen aan Frank Heyl. Anscheidt was verantwoordelijk voor alle speciale uitvoeringen van de Veyron – zoals de Grand Sport – en tekende met zijn team de Chiron. De laatste auto waar Anscheidt aan werkt als hoofdontwerper is de opvolger van de Bugatti Chiron.
Het afscheid van Andscheidt komt vlak nadat de productie van de Chiron is afgerond. In het persbericht vertelt Bugatti tussen neus en lippen door wanneer het volgende model komt: ‘De opvolger van de Chiron heeft de laatste twee jaren zijn ontwerpfase ondergaan en zal onthuld worden in 2024 voor de lancering in 2026.’ Dichterbij dan wij dachten.
Bugatti is klaar voor de hybride stap
Moeten ze dan niet eens een beetje gaan opschieten in Molsheim? Nou, dat hebben ze al gedaan. In een interview met het Britse Autocar vertelt Anscheidt over de opvolger van de Bugatti Chiron: ‘De auto is klaar.’ In ‘de komende maanden’ zal Bugatti zich bezig gaan houden met het inrichten van de productiefaciliteit.
De opvolger van de Bugatti Chiron krijgt geen absurde W16-motor met vier turbo’s meer, maar een hybride aandrijflijn met een V8-motor, zo meldt Autocar. Vermoedelijk dezelfde motor als in een Porsche Panamera of een Bentley Bentayga zit. Klinkt niet echt bijzonder voor een Bugatti, maar wie weet wat ze nog uit de grote hoed kunnen trekken in Molsheim.
We weten nog vrij weinig van de nieuwe auto. De nieuwe hoofdontwerper aan de fans om het personeel te vertrouwen. De nieuwe auto is volgens hem ‘nog geweldiger’ dan de Mistral. ‘Het gaat mensen compleet verbazen’, zegt Frank Heyl. Richtprijzen van de opvolger van de Bugatti Chiron zijn nog niet bekend, maar de verwachting is dat ie meer gaat kosten dan de Mistral. Die kost trouwens 5 miljoen euro.
Reacties