
Na negentien trouwe dienstjaren als hoofdontwerper van Bugatti mag Achim Anscheidt het stokje overdragen aan Frank Heyl. Anscheidt was verantwoordelijk voor alle speciale uitvoeringen van de Veyron – zoals de Grand Sport – en tekende met zijn team de Chiron. De laatste auto waar Anscheidt aan werkt als hoofdontwerper is de opvolger van de Bugatti Chiron.
Het afscheid van Andscheidt komt vlak nadat de productie van de Chiron is afgerond. In het persbericht vertelt Bugatti tussen neus en lippen door wanneer het volgende model komt: ‘De opvolger van de Chiron heeft de laatste twee jaren zijn ontwerpfase ondergaan en zal onthuld worden in 2024 voor de lancering in 2026.’ Dichterbij dan wij dachten.
Bugatti is klaar voor de hybride stap
Moeten ze dan niet eens een beetje gaan opschieten in Molsheim? Nou, dat hebben ze al gedaan. In een interview met het Britse Autocar vertelt Anscheidt over de opvolger van de Bugatti Chiron: ‘De auto is klaar.’ In ‘de komende maanden’ zal Bugatti zich bezig gaan houden met het inrichten van de productiefaciliteit.
De opvolger van de Bugatti Chiron krijgt geen absurde W16-motor met vier turbo’s meer, maar een hybride aandrijflijn met een V8-motor, zo meldt Autocar. Vermoedelijk dezelfde motor als in een Porsche Panamera of een Bentley Bentayga zit. Klinkt niet echt bijzonder voor een Bugatti, maar wie weet wat ze nog uit de grote hoed kunnen trekken in Molsheim.
We weten nog vrij weinig van de nieuwe auto. De nieuwe hoofdontwerper aan de fans om het personeel te vertrouwen. De nieuwe auto is volgens hem ‘nog geweldiger’ dan de Mistral. ‘Het gaat mensen compleet verbazen’, zegt Frank Heyl. Richtprijzen van de opvolger van de Bugatti Chiron zijn nog niet bekend, maar de verwachting is dat ie meer gaat kosten dan de Mistral. Die kost trouwens 5 miljoen euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
