
Met de komst van de Toyota Supra met viercilindermotor kun je je afvragen wat we nog moeten met de Toyota GT86. De twee coupés lijken qua specificaties enorm op elkaar, alleen de wielbasis van de Supra is kleiner. Waarom zou je dan een assemblagelijn in stand houden? Dat kost een hoop duiten.
Dat lijkt Toyota zichzelf nu ook af te vragen en het antwoord voorspelt weinig goeds. Volgens auto-tabloid Best Car komt er geen opvolger van de Toyota GT86 en Subaru BRZ. Het schijnt dat Subaru en Toyota hun samenwerking hebben gestaakt voor een eventuele opvolger van de sportcoupé. En dat terwijl de komst eerder nog bevestigd was.
Een andere motivatie om de opvolger van de Toyota GT86 te killen is om ruimte te maken in het gamma voor een nieuwe MR2 – een andere achterwielaangedreven coupé van Toyota. Deze onderscheidt zich van de Supra door de plaatsing van de motor in het midden en wellicht een cabriodak. Of misschien zelfs volledig elektrisch…
Eén reactie op “’De opvolger van de Toyota GT86 is geannuleerd’”
Laat een antwoord achter aan bas Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De Toyota MR2 is een Japans Icoon

Toyota MR2: zo mag ie eruitzien

Deze Toyota MR2 is een droomschuurvondst

Bestuurder Toyota MR2 gered door paspoort

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

De betrouwbaarste auto in zijn klasse wordt nu eindelijk interessant in Nederland

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

F1-coureur Liam Lawson rijdt in deze gemodificeerde Toyota Supra

Toyota Supra MT review: Is de Supra beter met een handbak?

De oude Toyota Supra (A80) neemt het op tegen de nieuwe (A90) op het circuit

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Toyota Supra schakelt bij met handbak

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

met 3 a 4 verkochte exemplaren in nederland kan niemand hier echt mee zitten