
Voeg historie toe aan een oud kunststoffen object van bijna dertig jaar oud en het wordt in een klap een begeerlijk verzamelobject. Of is de prijs zo hoog omdat het een duur onderdeel is van een miljoen kostende auto?
Hoe dan ook; voor een slordige paar duizend euro kun jij de gelukkige eigenaar zijn van een Ferrari F40-neus. Een neus met een flinke geschiedenis, zo blijkt uit de reacties van Bring A Trailer. Het letterlijke neusje van de spreekwoordelijke zalm.
De originele Belgische eigenaar van de Ferrari F40 waar de neus vanaf komt, zag in 1987 de prototypes rijden op Fiorano. Hij wilde direct zijn bestelling plaatsen, maar werd afgewezen door de dealer. ‘Deze auto is alleen voor speciale klanten’, was de boodschap. Gelukkig kon de liefhebber op listige wijze zijn F40 tóch bemachtigen.
Dus de probleemoplosser kocht ter plekke een Ferrari Mondial, Testarossa en een 328. ‘En nu wil ik een Ferrari F40′, riep hij. Die kreeg hij, gelukkig. En nog voordat zijn Ferrari’s geleverd werden, verkocht hij zijn eerste drie bestellingen door aan andere mensen. De Ferrari F40 hield hij.
Waar komt de neus van vandaan?
Het doel van de eigenaar was om met de Ferrari F40 te racen, dus hij liet de neus vervangen door een polyester exemplaar van de raceversie. Het rode object van kevlar verdween een lange tijd in de opslag in België.
Nu mag de snufferd naar een nieuwe eigenaar. Het hoogste bod staat op 6.000 dollar en de veiling duurt nog zes dagen. De Ferrari hoort bij chassisnummer 83505 – zoek de F40 er direct bij voor maximaal profijt.
Meer van TopGear


Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Deze ‘Ferrari F40’ is het werk van een tuner en is daarom spotgoedkoop

Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)

Ferrari F40 met 1.000 pk krijgt een bijzonder kenteken als je hem naar Nederland haalt

Ferrari F40 crasht nadat de bestuurder te veel gas geeft bij uitkomen bocht

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Waarom je nooit een afspraak moet maken als je een tweedehandsauto wilt bekijken (volgens sommige mensen)

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Dit verwarrende verkeersbord betekent niet wat jij denkt (dus pas op voor een boete)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi
