
Voeg historie toe aan een oud kunststoffen object van bijna dertig jaar oud en het wordt in een klap een begeerlijk verzamelobject. Of is de prijs zo hoog omdat het een duur onderdeel is van een miljoen kostende auto?
Hoe dan ook; voor een slordige paar duizend euro kun jij de gelukkige eigenaar zijn van een Ferrari F40-neus. Een neus met een flinke geschiedenis, zo blijkt uit de reacties van Bring A Trailer. Het letterlijke neusje van de spreekwoordelijke zalm.
De originele Belgische eigenaar van de Ferrari F40 waar de neus vanaf komt, zag in 1987 de prototypes rijden op Fiorano. Hij wilde direct zijn bestelling plaatsen, maar werd afgewezen door de dealer. ‘Deze auto is alleen voor speciale klanten’, was de boodschap. Gelukkig kon de liefhebber op listige wijze zijn F40 tóch bemachtigen.
Dus de probleemoplosser kocht ter plekke een Ferrari Mondial, Testarossa en een 328. ‘En nu wil ik een Ferrari F40′, riep hij. Die kreeg hij, gelukkig. En nog voordat zijn Ferrari’s geleverd werden, verkocht hij zijn eerste drie bestellingen door aan andere mensen. De Ferrari F40 hield hij.
Waar komt de neus van vandaan?
Het doel van de eigenaar was om met de Ferrari F40 te racen, dus hij liet de neus vervangen door een polyester exemplaar van de raceversie. Het rode object van kevlar verdween een lange tijd in de opslag in België.
Nu mag de snufferd naar een nieuwe eigenaar. Het hoogste bod staat op 6.000 dollar en de veiling duurt nog zes dagen. De Ferrari hoort bij chassisnummer 83505 – zoek de F40 er direct bij voor maximaal profijt.
Meer van TopGear


Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Deze ‘Ferrari F40’ is het werk van een tuner en is daarom spotgoedkoop

Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)

Ferrari F40 met 1.000 pk krijgt een bijzonder kenteken als je hem naar Nederland haalt

Ferrari F40 crasht nadat de bestuurder te veel gas geeft bij uitkomen bocht

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)
