
Als je hiermee tien jaar geleden op 100% Tuning verscheen, was je sowieso de coolste snuiter op de beursvloer. Nog cooler dan die hilarische gast die aan elke beursmevrouw vraagt of je haar ‘bij de auto krijgt’. Hoe komt ie er toch op? In Italië staat deze Peugeot 206 te koop. We herhalen: Peugeot 206.
Iemand besteedde bijzonder veel uren en moeite om deze auto een face- en bips-lift te geven. Alleen aan de daklijn kun je ‘m nog herkennen als Peugeot 206. Voorop wisselde een plaatwerkkunstenaar de neus met die van een Volkswagen Polo GTI. De achterkant komt van een Audi A1. De deurgrepen komen van een Audi A6 en het glazen dak komt van een Smart Fortwo.
De wielkasten groeiden met 3 centimeter in breedte vóór en met 4 centimeter achter. Pas maar heel goed op voor parkeerdeuken, want de voorschermen zijn geïntegreerd in de carrosserie. Even wisselen, dat gaat dus niet. Het geheel werd overgespoten in de kleur Verniciatura Tortora, wat zich laat vertalen naar ‘Duifgrijs’.
De binnenkant van de Peugeot 206 met Polo-neus
Het interieur is al net zo’n feest als de buitenkant. De accentkleur van de velgen komt terug op het dashboard en veel andere delen, en in de stiksels van de wit leren stoelen. Het geheel staat trouwens op luchtvering, zodat het lakwerk niet tegen elke drempel schuurt. De parkeersensoren in de achterbumper vinden we een bijzondere keuze voor een showauto als deze.
De 2,0-liter motor is gereviseerd, maar is op een koolstofvezel luchtinlaat en een uitlaatspruitstuk na standaard. Met 135 pk is deze Peugeot vooral gebouwd om stil te staan en bewonderd te worden. De verkoper ziet graag 22.000 euro op zijn bankrekening verschijnen voordat hij de sleutels van deze Peugeot 206 met Polo-neus aan je overhandigt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)

De stiekeme reden waarom de Peugeot 206 GT van die vreemde lange bumpers had

Peugeot 206 GTI crasht hard na kleine stuurfout op Circuit Assen

Max crashte op de Ring, dit waren zijn onkosten

Te eerlijke advertentie: Peugeot 206

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Peugeot E-3008 GT review: Hoe rijdt de eerste EV met nieuwe techniek voor Peugeot, Opel en Fiat?

Je volgende Peugeot kan een levensgrote op afstand bestuurbare auto worden

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Dit is de bijzondere reden waarom Japanse auto’s juist wel betrouwbaar zijn

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

Doe maar gewoon niet.