
Als je hiermee tien jaar geleden op 100% Tuning verscheen, was je sowieso de coolste snuiter op de beursvloer. Nog cooler dan die hilarische gast die aan elke beursmevrouw vraagt of je haar ‘bij de auto krijgt’. Hoe komt ie er toch op? In Italië staat deze Peugeot 206 te koop. We herhalen: Peugeot 206.
Iemand besteedde bijzonder veel uren en moeite om deze auto een face- en bips-lift te geven. Alleen aan de daklijn kun je ‘m nog herkennen als Peugeot 206. Voorop wisselde een plaatwerkkunstenaar de neus met die van een Volkswagen Polo GTI. De achterkant komt van een Audi A1. De deurgrepen komen van een Audi A6 en het glazen dak komt van een Smart Fortwo.
De wielkasten groeiden met 3 centimeter in breedte vóór en met 4 centimeter achter. Pas maar heel goed op voor parkeerdeuken, want de voorschermen zijn geïntegreerd in de carrosserie. Even wisselen, dat gaat dus niet. Het geheel werd overgespoten in de kleur Verniciatura Tortora, wat zich laat vertalen naar ‘Duifgrijs’.
De binnenkant van de Peugeot 206 met Polo-neus
Het interieur is al net zo’n feest als de buitenkant. De accentkleur van de velgen komt terug op het dashboard en veel andere delen, en in de stiksels van de wit leren stoelen. Het geheel staat trouwens op luchtvering, zodat het lakwerk niet tegen elke drempel schuurt. De parkeersensoren in de achterbumper vinden we een bijzondere keuze voor een showauto als deze.
De 2,0-liter motor is gereviseerd, maar is op een koolstofvezel luchtinlaat en een uitlaatspruitstuk na standaard. Met 135 pk is deze Peugeot vooral gebouwd om stil te staan en bewonderd te worden. De verkoper ziet graag 22.000 euro op zijn bankrekening verschijnen voordat hij de sleutels van deze Peugeot 206 met Polo-neus aan je overhandigt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze gloednieuwe Wallys 719 is eigenlijk een oude auto (die we hier ook ooit hadden)

De stiekeme reden waarom de Peugeot 206 GT van die vreemde lange bumpers had

Peugeot 206 GTI crasht hard na kleine stuurfout op Circuit Assen

Max crashte op de Ring, dit waren zijn onkosten

Te eerlijke advertentie: Peugeot 206

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Doe maar gewoon niet.