
Nee, toen we de onthulling van de 3008 bekeken, waren we niet bepaald onder de indruk van z’n sportieve insteek. Natuurlijk is het een prima gevormde gezinsauto, maar we zagen ons er niet in rondscheuren over de snelweg. Peugeot wil daar echter verandering in brengen met de 3008 GT, hoewel die naam nog steeds niet voor een snellere ademhaling zorgt.
In dit topmodel schuilt een 2,0-liter diesel onder de motorkap, waarin 180 pk’s liggen om de twee verchroomde uitlaten aan de achterkant eens flink te doen ronken. De 3008 GT is verder te herkennen aan de verbrede wielkasten, tweekleurige 19 inch wielen, standaard led-koplampen, tweekleurige lak met namen als platinum grey, amazonite grey en metallic copper. Zo is het net een 308 GTi, of eigenlijk zijn minder atletische broer. Hij heeft vast een leuk karakter. Uiteraard wordt de auto voorzien van de nieuwste iCockpit. Op zich zo slecht allemaal nog niet.
Om dit heugelijke moment te vieren is er een video uitgebracht, met zelfs een Nederlander erin. Woohoo.
https://youtu.be/EACC27T7pts
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Peugeot e-3008 1e rij-indruk: Hoe rijdt de eerste auto op het nieuwe Stellantis-platform?

Waarom de nieuwe Peugeot E-3008 een belangrijke mijlpaal is voor Stellantis

Peugeot deelt alvast de (gelekte) beelden van de nieuwe E-3008

De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek

Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Peugeot E-3008 GT review: Hoe rijdt de eerste EV met nieuwe techniek voor Peugeot, Opel en Fiat?

Je volgende Peugeot kan een levensgrote op afstand bestuurbare auto worden

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
