
Nee, toen we de onthulling van de 3008 bekeken, waren we niet bepaald onder de indruk van z’n sportieve insteek. Natuurlijk is het een prima gevormde gezinsauto, maar we zagen ons er niet in rondscheuren over de snelweg. Peugeot wil daar echter verandering in brengen met de 3008 GT, hoewel die naam nog steeds niet voor een snellere ademhaling zorgt.
In dit topmodel schuilt een 2,0-liter diesel onder de motorkap, waarin 180 pk’s liggen om de twee verchroomde uitlaten aan de achterkant eens flink te doen ronken. De 3008 GT is verder te herkennen aan de verbrede wielkasten, tweekleurige 19 inch wielen, standaard led-koplampen, tweekleurige lak met namen als platinum grey, amazonite grey en metallic copper. Zo is het net een 308 GTi, of eigenlijk zijn minder atletische broer. Hij heeft vast een leuk karakter. Uiteraard wordt de auto voorzien van de nieuwste iCockpit. Op zich zo slecht allemaal nog niet.
Om dit heugelijke moment te vieren is er een video uitgebracht, met zelfs een Nederlander erin. Woohoo.
https://youtu.be/EACC27T7pts
Meer van TopGear


Peugeot e-3008 1e rij-indruk: Hoe rijdt de eerste auto op het nieuwe Stellantis-platform?

Waarom de nieuwe Peugeot E-3008 een belangrijke mijlpaal is voor Stellantis

Peugeot deelt alvast de (gelekte) beelden van de nieuwe E-3008

De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek

Peugeot e-3008 komt later dit jaar, rijdt 700 kilometer op een acculading

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden
