
Listen carefully, I shall say this only once: de Peugeot 308-facelift is hier. Nee echt: de Peugeot 308-facelift is hier. Verdraaid.
Positioneer je bril op je neus en kijk goed. Zie je het al? Oké, we verklappen het wel: de motorkap, grille en voorbumper zijn met de facelift vernieuwd. De Peugeot 308 verorbert hierdoor meer frisse lucht voor de motorkoeling.
Binnenin behoeden nieuwe rij-assistentiesystemen je voor een ongeval en maken Apple Carplay en Android Auto je het leven zuur. Bij een aantal motoren kun je nu kiezen voor een achttrapsautomaat.
Ongetwijfeld ken jij iemand met een Peugeot 308. In 2015 was de auto niet aan te slepen. Dit had – net als elk verkoopsucces in Nederland – te maken met de lage fiscale bijtelling. Twee jaar geleden sleet Peugeot in Nederland meer dan 28.000 exemplaren. Erg? Nee, hoor. De Peugeot is een fijne afwisseling tussen alle grijze lease-Golfjes en -Audi’s.
Meer van TopGear


De volledig elektrische Peugeot e-308 is er ook bij (en gelijk als SW)

Peugeot 308 GT Hybrid 225

Peugeot 308: 1e rij-indruk

Peugeot 308 SW is nog een grote speler

Nieuwe Peugeot 308 GTI gaat er niet komen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Al meer dan 100.000km de bestuurder van een 308 SW Premium, optioneel met af fabriek leder, keyless start en antry en achteruitrijcamera.
– Leder is heerlijk! Zeker met de sportstoelen
– Keyless werkt ‘s zomers prima, bij winters weerd, werkt het voor geen meter ;-(
– Achteruitrijcamera werkt heerlijk, maar rij alsjeblieftv niet een cm naar voren want dan gaat het scherm meteen weer op navi ;-(
– Na telefoongesprek wordt automatisch de radio weer ingeschakeld ;-(
– automatische ruitenwissers hebben hun eigen logica voor mensen onbegrijpelijk
– hetzelfde geldt voor de boordcomputer: moet vaker opstarten dan een regiliere windows pc
– hulpveren zijn broodnodig!! Ook zonder aanhangwagen
– opbergruimte in auto is zeer beperkt
– schakelbak werkt na 100.000 km nog steeds niet helemaal lekker. T gaat wel steeds ietjes soepeler
– dank zij de keyless entry standaard voorzien van 230V stopcontact in de auto
– knop van de versnellingsbak is ‘s zomers niet te bedienen door de hitte en ‘s winters vriest je hand vast.