De Peugeot 5008 is dood, lang leve de 5008!

Peugeot geeft de MPV-achtige 5008 de doodsteek en kannibaliseert de naam voor een nieuwe SUV. Die mist toch niemand

peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008
peugeot 5008

Wie net iets te fanatiek is geweest met het stichten van een gezinnetje, valt met zijn neus in de boter. Na de Skoda Kodiaq en Land Rover Discovery komt nu ook Peugeot met een nieuwe zevenzits-SUV. Nu hoef je de vierde en vijfde toch niet voor adoptie op te geven.

De SUV is de derde meest verkochte carrosserievariant in Europa. Niet gek dus dat alle merken erop springen met nieuwe modellen. Daarom geeft Peugeot de MPV-achtige 5008 de doodsteek en kannibaliseert de naam voor een nieuwe SUV. Die mist toch niemand.

De nieuwe Peugeot 5008 heeft een interieur dat zo uit een conceptcar lijkt te komen, te danken aan de nieuwste versie van i-Cockpit. Dat betekent een lekker compact stuurtje waar je overheen moet kijken om de tellers te zien. In de praktijk zit je – afhankelijk van je lengte – vaak meer tegen je stuur aan te turen dan de tellers. Gelukkig is er ook nog een head-up-display. Die teller zijn trouwens helemaal digitaal, zoals Audi dat ook heeft. In het midden plaats Peugeot tuimelschakelaars. De sfeerverlichting is in te stellen in twee standen: Boost en Relax. Doortrappen en chillen dus.

En dan komen we nu bij het favoriete onderdeel van elke autofabrikant. Roepen dat je de grootste, beste, zuinigste of snelste bent. Volgens Peugeot is de 5008 dankzij zijn wielbasis van 2,84 meter de ruimste in het C-segment. De bagageruimte van 1060 liter is de grootste in zijn klasse.

Andere toffe zaken in de Peugeot 5008

De voorstoelen van de Peugeot 5008 kun je uitrusten met een pneumatisch massagesysteem met 8 luchtbalgen. Je smartphone kun je draadloos opladen en als je wilt kun je een e-Kick bij je SUV bestellen. Huh, wat? Dat is dus een opvouwbare elektrische step. Liever een fiets? Dan heeft Peugeot de e-Bike eF01 voor je. Dan kun je net buiten het drukke centrum parkeren en de laatste meters elektrisch afleggen.

Motoren Peugeot 5008

Wie benzine tapt bij het pompstation kan kiezen uit een 1.2 met 130 pk of een 1.6 met 165 pk. Dieselen doe je met een 1.6 met 120 pk of een 2.0 met 150 of 180 pk. Bij de meeste motoren kun je kiezen of je een automaat of handbak wil. In het voorjaar van 2017 mogen wij ermee rijden, niet lang daarna kun jij hem bij de Peugeot-dealer ophalen. Voor de prijzen moet je nog even geduld hebben.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken