
Na een succesvolle extractie van informatie over alle modellen van Polestar hadden we nog één prangende vraag voor CEO Thomas Ingenlath. Hoe gaat de Polestar 1 klinken?
De Polestar 1 is de enige in het gamma van het merk met een interne verbrandingsmotor. Het is dus de enige auto van Polestar met de potentie om goed te klinken. Met 600 pk, de wegligging van een sportauto plus een acceleratietijd van onder de 3 seconden zou dat ook wel passend zijn. Uitlaatgeluid kan de boel maken of kraken. Het is voor de beleving wat velgen zijn voor het aangezicht van een auto.
Hoe klinkt het Polestar 1-uitlaatgeluid?
Helaas moeten we je teleurstellen. Als we Ingenlath vragen naar het uitlaatgeluid zegt hij: ‘We zullen er geen feature van maken. Ik denk echt dat het [uitlaatgeluid produceren, red.] iets uit het verleden is. Hij klinkt ouderwets.’ Maar hoe maak je stilte dan nog spannend? ‘Door het niet te verstoren’, zegt Thomas. Dus.
Nogal vaag en zeker niet vertrouwenwekkend. Maar wie weet. Het merk Polestar doet bijna alles op een andere manier dan andere merken. Misschien hebben ze wel de succesformule gevonden. En misschien, heel misschien, zullen we accepteren dan het Polestar 1-uitlaatgeluid zwaar teleurstellend zal klinken.
Eén reactie op “Polestar 1-uitlaatgeluid zal zwaar teleurstellend klinken”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Chris Harris over hybrides en de Polestar 1

Polestar 1 vs BMW M8

Wat is de beste GT van deze drie?

Polestar 1

Polestar 1 uit NFS Heat in het echt nagebouwd

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Wat dacht men dan, dat je bij een elektrische auto kunstmatig motorgeluid laat horen? Dat lijkt mij vrij belachelijk.