
Wie vroeger een 911 wilde maar daar niet het geld voor had, kocht een 924 of 944. Later moesten dit soort mensen het doen met auto’s als de Porsche Cayman of een Boxster. Hoewel we deze auto’s tegenwoordig 718 Cayman en 718 Boxster moeten noemen, zal de tweede aanduiding ook wel volstaan, toch? Geniet nog maar even van de benzinemodellen, want ze gaan vertrekken.
Porsche ervaart hetzelfde probleem met de 718’s als dat het merk had met de Macan. Vanaf 1 juli gaan er in de EU nieuwe regels in om auto’s beter te beschermen tegen hackers. Porsche bouwt deze generatie van de Cayman en Boxster sinds 2016, ver voordat de nieuwe regels in Europa bekend waren. Een woordvoerder van het merk vertelt aan Motor 1 dat het teveel geld zou kosten om een update te ontwikkelen waarmee de Porsche Cayman en Boxster wel verkocht kon blijven worden in Europa.
Het goede nieuws bij het overlijden van de benzine-718
Gelukkig hoeft niet de productie van alle Porsche 718’s per 1 juli te stoppen. De EU geeft de Porsche 718 Cayman GT4 RS en de Porsche Boxster RS Spyder een immuniteitsketting, omdat deze auto’s in kleine aantallen worden geproduceerd. Beide auto’s zijn nog niet uitverkocht. Tot 1 juli houdt Porsche de productie van de gewone 718’s in stand. Hierna blijft het merk de auto’s verkopen in Europa zolang de voorraad strekt.
Daarna moeten 718-rijders het doen met een elektrisch exemplaar. De elektrische Boxster en Cayman moeten volgend jaar al komen. Voor het zover is, kun je een laatste instapbenzine-718 bestellen. De goedkoopste Cayman gaat voor 108.200 euro (67.312 euro in België) en de instap-Boxster gaat voor 110.400 euro (69.526 euro in België).
Eén reactie op “Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Porsche 718 Boxster S: wennen aan de viercilinder

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Porsche 911 GT3 RS vs Cayman GT4 RS: Welke moet je hebben?

Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?

Waarom de Porsche 718 Cayman GT4 RS onze Performance-auto van het Jaar 2022 is

Speed Week 2022: En de winnaar is …

Speed Week 2022: op roadtrip naar Tsjechië met een M4 CSL, GT4 RS en meer

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Wie wil er nu een elektrische Porsche?