
Wees blij dat je momenteel niet ruim 120.000 euro vrij te besteden hebt. Toekomstige eigenaren van de Porsche 718 Cayman GTS, 718 Cayman GT4, 718 Boxster GTS en 718 Spyder staan sinds vandaag namelijk voor een bijna onmogelijk dilemma. De zescilinderversies van de 718 zijn vanaf nu ook te bestellen met een PDK-automaat. Aan de ene kant lever je dan een brokje rijbeleving in, maar je krijgt er wel flink wat prestaties voor terug. Daarbij is de PDK iets goedkoper.
De 0-100-tijd zakt in het geval van de GTS van 4,5 naar 4,0 seconden. Bij de GT4 gaat deze van 4,4 naar 3,9 seconden. Normaal zouden we sowieso adviseren voor de handbak te gaan, maar in het geval van de PDK zul je ook nooit teleurgesteld zijn. In het geval van de GTS zakt de prijs bij het aanvinken van de PDK met bijna 4.000 euro. Bij de GT4 is dat 700 euro. Geen doorslaggevende cijfertjes, dus. De lagere prijs is een uitwerking zijn van de CO2-strafbelasting in de BPM – de automaat met dubbele koppeling stoot iets minder uit.
Gelukkig kun je altijd rekenen op goed consumentenadvies bij TopGear. De enige juiste keuze: je zult een Cayman GT4 met een PDK moeten bestellen, én een Spyder met een handbak. Je krijgt er toch geen rente voor als je het geld op de bank laat staan. Vind je het zonde dat een van je twee juweeltjes vaak stilstaat, dan kun je ons altijd even bellen voor een Italiaans beurtje. Of haal anders één Porsche 911 Turbo S voor hetzelfde geld.
Prijzen Porsche 718 Cayman en Boxster met PDK
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 PDK – 121.700 euro
Porsche 718 Cayman GTS 4.0 handbak – 125.200 euro
Porsche 718 Boxster GTS 4.0 PDK – 123.700 euro
Porsche 718 Boxster GTS 4.0 handbak – 127.200
Porsche 718 Spyder PDK – 138.100 euro
Porsche 718 Spyder PDK handbak – 138.700 euro
Porsche 718 Cayman GT4 PDK – 141.000 euro
Porsche 718 Cayman GT4 PDK – 141.700 euro
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Walkaround Porsche 718 Spyder RS: alles wat je moet weten

Porsche 718 Cayman GT4 en Spyder zijn hier

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Is de Porsche 718 Cayman GT4 RS zo fenomenaal als de specificaties doen vermoeden?

Deze Cayman GT4 had op de gezonken Felicity Ace moeten staan (maar rijdt nu op de Nürburgring)

Porsche 718 Cayman GT4 RS: met de GT3-motor

Porsche Cayman GT4: PDK vs handgeschakeld

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Deze nieuwe wetswijziging lijkt heel goed nieuws voor campers, maar er is een addertje

Onderzoekers vinden manier om autobanden veel sterker te maken, maar gaan het expres niet doen

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

Wat betekenen de nieuwe belastingplannen voor de dieselauto in Nederland?
