
Het is leuk om zo nu en dan even in het archief te duiken om te kijken welke geruchten nou echt waar bleken te zijn. Een Golf die bijna een jaar te vroeg al gespot werd, was bijvoorbeeld écht de Golf 8. En wat dacht je van de Audi F1-geruchten, die bleken deels waar. Inmiddels durven we met enige zekerheid te zeggen dat het gerucht van een diesel-911 niet waar blijkt te zijn. Of de plannen zijn geschrapt, dat kan ook. Wat wel waar blijkt te zijn, is de komst van een Porsche 911 Hybrid.
Een hybride aandrijflijn voor de Porsche 911 hangt al even in de lucht. Al in 2018 meldde Porsche dat er bij de ontwikkeling van de huidige generatie rekening gehouden is met een hybride aandrijflijn, maar dat het merk destijds nog wachtte op betere batterijen. In de transmissie van de 992-generatie is ruimte voor een elektromotor, wat alvast een idee geeft hoe de aandrijflijn van zo’n Porsche 911 Hybrid eruit kan komen te zien.
Porsche 911 Hybrid krijgt high-performance aandrijflijn
In een persbericht laat Porsche weten dat er een 911 Hybrid onderweg is. Deze zomer komt een vernieuwde 911 ‘inclusief een high-performance hybride aandrijflijn’. Dit sluit goed aan bij de berichten over een nieuwe Porsche 911 GT2 RS met een elektromotor. Volgens eerdere geruchten zou dit het krachtigste RS-model van Porsche ooit worden. Niet alleen de elektromotor zou energie opwekken, maar ook de turbo zou helpen met het opladen van de accu. De auto zou in totaal 100 kilo zwaarder zijn.
Een elektromotor in de transmissie is een optie, maar het kan ook zijn dat Porsche een andere route kiest. Je kunt bijvoorbeeld ook een elektromotor tussen de voorwielen doen om zo vierwielaandrijving te creëren. Hiermee maak je assen die van de motor naar voren gaan overbodig, wat weer een beetje gewicht bespaart. Bovendien zou je in de tunnel van de vierwielaandrijving dan accu’s kwijt kunnen. Je kunt zelfs de achteruit-versnelling weglaten, want die taak kan de elektromotor verrichten.
Deze zomer gaan we het zien, dan wordt de huidige generatie Porsche 911 vernieuwd en komt de nieuwe aandrijflijn. Nog even over diesels: Porsche heeft het duivelse sap bijna zes jaar geleden al helemaal afgezworen. Het merk zal vast ooit een keer gekeken hebben of diesel een optie was voor de 911, maar ga er maar gerust vanuit dat een zelfontbrander er nooit meer gaat komen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “De Porsche 911 Diesel is er nog steeds niet, maar een hybride is onderweg”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Porsche heeft helemaal nooit gekeken of er een diesel kan in de 911, dat zou verraad betekenen aan het flat six concept. Typisch Nederlands dom diesel gebrabbel, nergens op gebaseerd…
Neem aan dat hij bij Porsche werkt