
Het is leuk om zo nu en dan even in het archief te duiken om te kijken welke geruchten nou echt waar bleken te zijn. Een Golf die bijna een jaar te vroeg al gespot werd, was bijvoorbeeld écht de Golf 8. En wat dacht je van de Audi F1-geruchten, die bleken deels waar. Inmiddels durven we met enige zekerheid te zeggen dat het gerucht van een diesel-911 niet waar blijkt te zijn. Of de plannen zijn geschrapt, dat kan ook. Wat wel waar blijkt te zijn, is de komst van een Porsche 911 Hybrid.
Een hybride aandrijflijn voor de Porsche 911 hangt al even in de lucht. Al in 2018 meldde Porsche dat er bij de ontwikkeling van de huidige generatie rekening gehouden is met een hybride aandrijflijn, maar dat het merk destijds nog wachtte op betere batterijen. In de transmissie van de 992-generatie is ruimte voor een elektromotor, wat alvast een idee geeft hoe de aandrijflijn van zo’n Porsche 911 Hybrid eruit kan komen te zien.
Porsche 911 Hybrid krijgt high-performance aandrijflijn
In een persbericht laat Porsche weten dat er een 911 Hybrid onderweg is. Deze zomer komt een vernieuwde 911 ‘inclusief een high-performance hybride aandrijflijn’. Dit sluit goed aan bij de berichten over een nieuwe Porsche 911 GT2 RS met een elektromotor. Volgens eerdere geruchten zou dit het krachtigste RS-model van Porsche ooit worden. Niet alleen de elektromotor zou energie opwekken, maar ook de turbo zou helpen met het opladen van de accu. De auto zou in totaal 100 kilo zwaarder zijn.
Een elektromotor in de transmissie is een optie, maar het kan ook zijn dat Porsche een andere route kiest. Je kunt bijvoorbeeld ook een elektromotor tussen de voorwielen doen om zo vierwielaandrijving te creëren. Hiermee maak je assen die van de motor naar voren gaan overbodig, wat weer een beetje gewicht bespaart. Bovendien zou je in de tunnel van de vierwielaandrijving dan accu’s kwijt kunnen. Je kunt zelfs de achteruit-versnelling weglaten, want die taak kan de elektromotor verrichten.
Deze zomer gaan we het zien, dan wordt de huidige generatie Porsche 911 vernieuwd en komt de nieuwe aandrijflijn. Nog even over diesels: Porsche heeft het duivelse sap bijna zes jaar geleden al helemaal afgezworen. Het merk zal vast ooit een keer gekeken hebben of diesel een optie was voor de 911, maar ga er maar gerust vanuit dat een zelfontbrander er nooit meer gaat komen.
2 reacties op “De Porsche 911 Diesel is er nog steeds niet, maar een hybride is onderweg”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Vind je Farming Simulator en Snowrunner leuk? Dan is Roadcraft misschien iets voor jou (review)

Dit is de goedkoopste auto met meer dan 200 pk in Nederland (en ja, hij is gewoon nieuw)

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De politie heeft een creatieve nieuwe manier om in de zomer hardrijders te pakken (zonder dat je ze ziet)

Porsche heeft helemaal nooit gekeken of er een diesel kan in de 911, dat zou verraad betekenen aan het flat six concept. Typisch Nederlands dom diesel gebrabbel, nergens op gebaseerd…
Neem aan dat hij bij Porsche werkt