
De huis-, tuin- en keuken-911 Carrera heeft dezer dagen een paar turbo’s. En die 911 (992-generatie) is al verzengend snel. Hoe gaat de nieuwe Porsche 911 Turbo-met-een-grote-T zichzelf daar dan nog van onderscheiden? Nou, simpel: door hoogwaardige supercarprestaties te koppelen aan bruikbare stoelen achterin. En uiteraard zal hij – zeer voorspelbaar – ook in het dagelijkse verkeer briljant bruikbaar zijn. Hierboven zie je al een schets van wat je kunt verwachten.
We verwachten van de nieuwe Porsche 911 Turbo zo’n 650 pk van de 3,8-liter twin-turbo zescilinder boxer, vierwielaandrijving, een naadloze flipperbak met dubbele koppeling en een top van boven de 320 km/u. Daarbij zijn de 911 Turbo’s, mede dankzij hun 4WD, altijd erg goed in de sprint. De handbak kun je voor de turbo vergeten, al heb je kans dat de GT3 nog wel de optie biedt om zelf te roeren.
Zeiden we sprint? Deze zou weleens minder dan 2,7 seconden nodig kunnen hebben om van 0 naar 100 km/u te gaan. Spionagefoto’s onthullen een ietwat vierkante kaaklijn, en de vleugel is een min of meer klassieke eendenstaart, maar al met al is dit toch wel een aardig subtiele supercar. Blijkt de prijs wat aan de hoge kant, wacht dan nog even op de terugkeer van de normale zescilinder in de reguliere Boxster en Cayman – voordat die modellen helemaal elektrisch gaan. We verwachten hem in de lente van dit jaar.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Deze Porsche 911 kreeg een V6 F1-motor die 1.200 pk kan draaien

Zo ziet een moderne Porsche 911 ‘Flachbau’ met klapkoplampen eruit

Rijden met de duivel: dit is de Porsche 911 930 Turbo RWB Baphomet

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Porsche 911 Turbo (993) vs Porsche 911 Turbo S (992)

Porsche 911 Turbo (992) is hier

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
