
Het is maar goed dat Porsche geen medicijnkabinetten indeelt, anders waren er een hoop mannen zwanger en een hoop vrouwen blij om iemand te zien. Het is bij Porsche soms wat lastig om in één oogopslag te zien welke je wilt. Bij de Porsche 911 (992) begon het rustig met een Carrera S, maar met de komst van de Porsche 911 Turbo zitten we al op vijftien verschillende uitvoeringen. En daar komen de GT3, GT3 RS, GTS en hopelijk de GT2 RS nog bij.
Laten we eerst even beginnen met het waarom. Waarom zou je een Porsche 911 Turbo kiezen, als er al een Turbo S is? De prijs van de Porsche 911 Turbo is minimaal 239.200 euro en die van de Cabriolet begint bij 254.600 euro. Voor beide modellen scheelt dat exact 33.300 euro met de Turbo S. Daarvoor zakt het vermogen van 650 naar 580 pk. De 0-100-tijd is toch een indrukwekkende 2,8 seconden (+0,1). De topsnelheid is met 320 maar 10 km/u lager.
Aan de ene kant zou je dus kunnen zeggen: waarom zou je meer geld uitgeven voor een Turbo S? Aan de andere kant: als je toch al meer dan twee euroton dropt, waarom dan niet ook die 33.000 euro extra? Het enige wat je je moet afvragen: heb je vrienden met een Aventador SVJ of een Ferrari 488 Pista? Want deze Porsche 911 Turbo is exact even snel naar de 100 km/u, terwijl de Turbo S 0,1 seconde sneller is.
Hij is per direct te bestellen bij de Porsche-dealers, wanneer je de knoop hebt doorgehakt.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear




Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden


Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?



Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?


Kijk hoe klassieke Porsches door het stof gaan tijdens de Safari Classic Rally






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw




Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Kooptip: Deze bijzondere Porsche 944 6×6 moet een serieus bedrag opleveren


Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente


Porsche 911 Turbo (993) vs Porsche 911 Turbo S (992)


Porsche 911 Turbo (992): wat je kunt verwachten


Porsche 911 Turbo kust stoeprand






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden



Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?


Walkaround Porsche 911 Dakar: Alles wat je moet weten over de offroad-911


Dit is de extreem coole Porsche 911 Dakar – met een wrap van 26.000 euro


Porsche gaat deze fantastische 911 Dakar echt verkopen






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical



De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring






Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw




Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Duitse minister van milieu kritisch over E10-brandstof: ‘Planten horen niet in de benzinetank’


De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024



De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Het wereldrecord driften op ijs is voor … de Skoda Enyaq?




Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Mazda CX-90 heeft de krachtigste benzinemotor van het merk ooit


Jenson Button gaat met deze NASCAR Camaro meedoen aan de 24 uur van Le Mans


Reacties