Het is maar goed dat Porsche geen medicijnkabinetten indeelt, anders waren er een hoop mannen zwanger en een hoop vrouwen blij om iemand te zien. Het is bij Porsche soms wat lastig om in één oogopslag te zien welke je wilt. Bij de Porsche 911 (992) begon het rustig met een Carrera S, maar met de komst van de Porsche 911 Turbo zitten we al op vijftien verschillende uitvoeringen. En daar komen de GT3, GT3 RS, GTS en hopelijk de GT2 RS nog bij.

Laten we eerst even beginnen met het waarom. Waarom zou je een Porsche 911 Turbo kiezen, als er al een Turbo S is? De prijs van de Porsche 911 Turbo is minimaal 239.200 euro en die van de Cabriolet begint bij 254.600 euro. Voor beide modellen scheelt dat exact 33.300 euro met de Turbo S. Daarvoor zakt het vermogen van 650 naar 580 pk. De 0-100-tijd is toch een indrukwekkende 2,8 seconden (+0,1). De topsnelheid is met 320 maar 10 km/u lager.

Aan de ene kant zou je dus kunnen zeggen: waarom zou je meer geld uitgeven voor een Turbo S? Aan de andere kant: als je toch al meer dan twee euroton dropt, waarom dan niet ook die 33.000 euro extra? Het enige wat je je moet afvragen: heb je vrienden met een Aventador SVJ of een Ferrari 488 Pista? Want deze Porsche 911 Turbo is exact even snel naar de 100 km/u, terwijl de Turbo S 0,1 seconde sneller is.

Hij is per direct te bestellen bij de Porsche-dealers, wanneer je de knoop hebt doorgehakt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)