De huis-, tuin- en keuken-911 Carrera heeft dezer dagen een paar turbo’s. En die 911 (992-generatie) is al verzengend snel. Hoe gaat de nieuwe Porsche 911 Turbo-met-een-grote-T zichzelf daar dan nog van onderscheiden? Nou, simpel: door hoogwaardige supercarprestaties te koppelen aan bruikbare stoelen achterin. En uiteraard zal hij – zeer voorspelbaar – ook in het dagelijkse verkeer briljant bruikbaar zijn. Hierboven zie je al een schets van wat je kunt verwachten.

We verwachten van de nieuwe Porsche 911 Turbo zo’n 650 pk van de 3,8-liter twin-turbo zescilinder boxer, vierwielaandrijving, een naadloze flipperbak met dubbele koppeling en een top van boven de 320 km/u. Daarbij zijn de 911 Turbo’s, mede dankzij hun 4WD, altijd erg goed in de sprint. De handbak kun je voor de turbo vergeten, al heb je kans dat de GT3 nog wel de optie biedt om zelf te roeren.

Zeiden we sprint? Deze zou weleens minder dan 2,7 seconden nodig kunnen hebben om van 0 naar 100 km/u te gaan. Spionagefoto’s onthullen een ietwat vierkante kaaklijn, en de vleugel is een min of meer klassieke eendenstaart, maar al met al is dit toch wel een aardig subtiele supercar. Blijkt de prijs wat aan de hoge kant, wacht dan nog even op de terugkeer van de normale zescilinder in de reguliere Boxster en Cayman – voordat die modellen helemaal elektrisch gaan. We verwachten hem in de lente van dit jaar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)