
Het is maar goed dat Porsche geen medicijnkabinetten indeelt, anders waren er een hoop mannen zwanger en een hoop vrouwen blij om iemand te zien. Het is bij Porsche soms wat lastig om in één oogopslag te zien welke je wilt. Bij de Porsche 911 (992) begon het rustig met een Carrera S, maar met de komst van de Porsche 911 Turbo zitten we al op vijftien verschillende uitvoeringen. En daar komen de GT3, GT3 RS, GTS en hopelijk de GT2 RS nog bij.
Laten we eerst even beginnen met het waarom. Waarom zou je een Porsche 911 Turbo kiezen, als er al een Turbo S is? De prijs van de Porsche 911 Turbo is minimaal 239.200 euro en die van de Cabriolet begint bij 254.600 euro. Voor beide modellen scheelt dat exact 33.300 euro met de Turbo S. Daarvoor zakt het vermogen van 650 naar 580 pk. De 0-100-tijd is toch een indrukwekkende 2,8 seconden (+0,1). De topsnelheid is met 320 maar 10 km/u lager.
Aan de ene kant zou je dus kunnen zeggen: waarom zou je meer geld uitgeven voor een Turbo S? Aan de andere kant: als je toch al meer dan twee euroton dropt, waarom dan niet ook die 33.000 euro extra? Het enige wat je je moet afvragen: heb je vrienden met een Aventador SVJ of een Ferrari 488 Pista? Want deze Porsche 911 Turbo is exact even snel naar de 100 km/u, terwijl de Turbo S 0,1 seconde sneller is.
Hij is per direct te bestellen bij de Porsche-dealers, wanneer je de knoop hebt doorgehakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze Porsche 911 kreeg een V6 F1-motor die 1.200 pk kan draaien

Zo ziet een moderne Porsche 911 ‘Flachbau’ met klapkoplampen eruit

Rijden met de duivel: dit is de Porsche 911 930 Turbo RWB Baphomet

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Porsche 911 Turbo (993) vs Porsche 911 Turbo S (992)

Porsche 911 Turbo (992): wat je kunt verwachten

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
