
TopGear reed zojuist de Porsche Boxster. In het komende nummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Boxster
Uitvoering: S met handbak
Locatie: St. Tropez, Frankrijk
Weersomstandigheden: heerlijk
Wat reden we?
De nieuwe Porsche Boxster in de S uitvoering: dus met 3,4 liter boxer-motor die 315 pk (360 Nm) op de achterwielen loslaat. Niet mis voor een lichtgewicht auto (1.320 kilo) met middenmotor. Belangrijk om te melden, is dat we kozen voor de versie met handbak, zodat we lekker konden stoeien.
Beviel het?
Zeker wel. Met goed weer kan de kap open, droog wegdek zorgt voor veel grip en hij rijdt zoals we verwachten: uitstekend.
Nog bijzonderheden?
Het viel wederom op, want het geldt ook voor de vorige Boxsters, hoe kinderlijk eenvoudig de auto zich laat rijden. Gewoon instappen, gordel om en knallen – eerst even de auto leren kennen, z’n nukken proberen te ontdekken, is totaal niet nodig.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
Vooralsnog kun je kiezen uit een ‘standaard’ versie, met of zonder pdk-versnellingsbak of de S-versie waarmee wij reden, ook met of zonder pdk. In Nederland kost de S met handbak 79.400 euro, in België 61.347. In april bij de dealer.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Kappersauto, poor mans-911, net-niet-Porsche, blabla. Bel Porsche, maak een afspraak voor een proefrit en laat jezelf verrassen.
Meer van TopGear


Man bouwt Porsche Boxster om tot F1-auto

Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Er worden weer auto’s gemaakt in de Saab-fabriek, maar ze hebben nu een V8

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter
