
TopGear reed zojuist de Porsche Boxster. In het komende nummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Boxster
Uitvoering: S met handbak
Locatie: St. Tropez, Frankrijk
Weersomstandigheden: heerlijk
Wat reden we?
De nieuwe Porsche Boxster in de S uitvoering: dus met 3,4 liter boxer-motor die 315 pk (360 Nm) op de achterwielen loslaat. Niet mis voor een lichtgewicht auto (1.320 kilo) met middenmotor. Belangrijk om te melden, is dat we kozen voor de versie met handbak, zodat we lekker konden stoeien.
Beviel het?
Zeker wel. Met goed weer kan de kap open, droog wegdek zorgt voor veel grip en hij rijdt zoals we verwachten: uitstekend.
Nog bijzonderheden?
Het viel wederom op, want het geldt ook voor de vorige Boxsters, hoe kinderlijk eenvoudig de auto zich laat rijden. Gewoon instappen, gordel om en knallen – eerst even de auto leren kennen, z’n nukken proberen te ontdekken, is totaal niet nodig.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
Vooralsnog kun je kiezen uit een ‘standaard’ versie, met of zonder pdk-versnellingsbak of de S-versie waarmee wij reden, ook met of zonder pdk. In Nederland kost de S met handbak 79.400 euro, in België 61.347. In april bij de dealer.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Kappersauto, poor mans-911, net-niet-Porsche, blabla. Bel Porsche, maak een afspraak voor een proefrit en laat jezelf verrassen.
Meer van TopGear


Man bouwt Porsche Boxster om tot F1-auto

Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
