
TopGear reed zojuist de Porsche Boxster. In het komende nummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.
Testobject: Porsche Boxster
Uitvoering: S met handbak
Locatie: St. Tropez, Frankrijk
Weersomstandigheden: heerlijk
Wat reden we?
De nieuwe Porsche Boxster in de S uitvoering: dus met 3,4 liter boxer-motor die 315 pk (360 Nm) op de achterwielen loslaat. Niet mis voor een lichtgewicht auto (1.320 kilo) met middenmotor. Belangrijk om te melden, is dat we kozen voor de versie met handbak, zodat we lekker konden stoeien.
Beviel het?
Zeker wel. Met goed weer kan de kap open, droog wegdek zorgt voor veel grip en hij rijdt zoals we verwachten: uitstekend.
Nog bijzonderheden?
Het viel wederom op, want het geldt ook voor de vorige Boxsters, hoe kinderlijk eenvoudig de auto zich laat rijden. Gewoon instappen, gordel om en knallen – eerst even de auto leren kennen, z’n nukken proberen te ontdekken, is totaal niet nodig.
Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
Vooralsnog kun je kiezen uit een ‘standaard’ versie, met of zonder pdk-versnellingsbak of de S-versie waarmee wij reden, ook met of zonder pdk. In Nederland kost de S met handbak 79.400 euro, in België 61.347. In april bij de dealer.
Kom maar door met het eindoordeel dan!
Kappersauto, poor mans-911, net-niet-Porsche, blabla. Bel Porsche, maak een afspraak voor een proefrit en laat jezelf verrassen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Porsche 718 Boxster S: wennen aan de viercilinder

Porsche zou de droom voor een F1-team definitief opgegeven hebben

Porsche en Airstream maken samen dit concept van een futuristische caravan

Porsche kondigt lancering van de elektrische Cayenne, Macan en 718 aan

De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop

Deze specialist denkt dat Porsche-klanten met viercilinders het hardst rijden

‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’

Maserati MC20 Cielo review: De oplossing voor langzaam rijdende mensen

Porsche 911 Turbo S Cabrio

Chris Harris over cabrio’s

Waarom Nederland een perfect cabrioland is

10 bijzonder betaalbare cabrio’s

Dit zijn 8 cabrio’s die er moeten komen

Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI


Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off



Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT



Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)


Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden


De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7



Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis



Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)


Horrordate via Tinder eindigt in gestolen Jaguar (en daarna een achtervolging)


Volgend jaar kun jij jouw elektrische auto laten ombouwen om draadloos te laden



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


TopGear Magazine 214 is uit!


Reacties