TopGear reed zojuist de Porsche Boxster. In het komende nummer lees je het uitgebreide testverslag, nu alvast de highlights.

Testobject: Porsche Boxster
Uitvoering: S met handbak
Locatie: St. Tropez, Frankrijk
Weersomstandigheden: heerlijk

Wat reden we?
De nieuwe Porsche Boxster in de S uitvoering: dus met 3,4 liter boxer-motor die 315 pk (360 Nm) op de achterwielen loslaat. Niet mis voor een lichtgewicht auto (1.320 kilo) met middenmotor. Belangrijk om te melden, is dat we kozen voor de versie met handbak, zodat we lekker konden stoeien.

Beviel het?
Zeker wel. Met goed weer kan de kap open, droog wegdek zorgt voor veel grip en hij rijdt zoals we verwachten: uitstekend.

Nog bijzonderheden?
Het viel wederom op, want het geldt ook voor de vorige Boxsters, hoe kinderlijk eenvoudig de auto zich laat rijden. Gewoon instappen, gordel om en knallen – eerst even de auto leren kennen, z’n nukken proberen te ontdekken, is totaal niet nodig.

Welke modellen komen er, wat gaan ze kosten en wanneer staan ze in de showroom?
Vooralsnog kun je kiezen uit een ‘standaard’ versie, met of zonder pdk-versnellingsbak of de S-versie waarmee wij reden, ook met of zonder pdk. In Nederland kost de S met handbak 79.400 euro, in België 61.347. In april bij de dealer.

Kom maar door met het eindoordeel dan!
Kappersauto, poor mans-911, net-niet-Porsche, blabla. Bel Porsche, maak een afspraak voor een proefrit en laat jezelf verrassen.

 

Reacties