
Oké, wie bij Porsche heeft onze dromen afgeluisterd? Nou?
Met onze jubelervaringen met de huidige Cayman S nog vers in het geheugen, dwaalt er al een tijdje een snellere versie door ons hoofd. De vorige über-Cayman kreeg een R opgeplakt, maar zo ver gaat Porsche met deze generatie (nog) niet. Eerst serveren ze de spitse, gefocuste Cayman GTS. En omdat koude winters niet meer lijken te bestaan, doen ze er meteen ook een open versie bij: de Boxster GTS.
Beide auto's winnen 15 pk ten opzichte van hun S-broeders, wat het totaal voor de Boxster GTS op 330 pk brengt. De Cayman GTS schopt het tot 340 pk, evenveel als de oude Cayman R. Ze zijn voorzien van donkere bi-xenon koplampen (standaard meesturend) en het Sport Chrono-pakket is standaard, evenals een leren en alcantara interieur en 20-inch Carrera S-velgen. Je kunt kiezen voor een handgeschakelde zesbak of een PDK dubbelkoppeltransmissie, waarbij de laatste de auto's fractioneel sneller maakt bij een lager verbruik en minder uitstoot.
Dat de prestatiecijfers van deze kanonnetjes niet misselijk zijn, had je vast al wel begrepen: de Cayman GTS doet 0 tot 100 in 4,6 seconden, de Boxster laat daar 0,1 seconde extra bij noteren. De topsnelheden zijn respectievelijk 285 en 281 km/u.
In Nederland heb je vanaf 88.900 euro een Boxster GTS met PDK voor de deur staan. Wil je met handen en voeten schakelen, dan ben je 93.122 euro lichter. Bij de Cayman GTS bedragen de prijzen 92.800 (PDK) en 96.022 euro (handbak). Vanaf mei vind je de auto's bij de dealer.
Meer van TopGear


Man bouwt Porsche Boxster om tot F1-auto

Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)
