
Oké, wie bij Porsche heeft onze dromen afgeluisterd? Nou?
Met onze jubelervaringen met de huidige Cayman S nog vers in het geheugen, dwaalt er al een tijdje een snellere versie door ons hoofd. De vorige über-Cayman kreeg een R opgeplakt, maar zo ver gaat Porsche met deze generatie (nog) niet. Eerst serveren ze de spitse, gefocuste Cayman GTS. En omdat koude winters niet meer lijken te bestaan, doen ze er meteen ook een open versie bij: de Boxster GTS.
Beide auto's winnen 15 pk ten opzichte van hun S-broeders, wat het totaal voor de Boxster GTS op 330 pk brengt. De Cayman GTS schopt het tot 340 pk, evenveel als de oude Cayman R. Ze zijn voorzien van donkere bi-xenon koplampen (standaard meesturend) en het Sport Chrono-pakket is standaard, evenals een leren en alcantara interieur en 20-inch Carrera S-velgen. Je kunt kiezen voor een handgeschakelde zesbak of een PDK dubbelkoppeltransmissie, waarbij de laatste de auto's fractioneel sneller maakt bij een lager verbruik en minder uitstoot.
Dat de prestatiecijfers van deze kanonnetjes niet misselijk zijn, had je vast al wel begrepen: de Cayman GTS doet 0 tot 100 in 4,6 seconden, de Boxster laat daar 0,1 seconde extra bij noteren. De topsnelheden zijn respectievelijk 285 en 281 km/u.
In Nederland heb je vanaf 88.900 euro een Boxster GTS met PDK voor de deur staan. Wil je met handen en voeten schakelen, dan ben je 93.122 euro lichter. Bij de Cayman GTS bedragen de prijzen 92.800 (PDK) en 96.022 euro (handbak). Vanaf mei vind je de auto's bij de dealer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Man bouwt Porsche Boxster om tot F1-auto

Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
