
Oké, wie bij Porsche heeft onze dromen afgeluisterd? Nou?
Met onze jubelervaringen met de huidige Cayman S nog vers in het geheugen, dwaalt er al een tijdje een snellere versie door ons hoofd. De vorige über-Cayman kreeg een R opgeplakt, maar zo ver gaat Porsche met deze generatie (nog) niet. Eerst serveren ze de spitse, gefocuste Cayman GTS. En omdat koude winters niet meer lijken te bestaan, doen ze er meteen ook een open versie bij: de Boxster GTS.
Beide auto's winnen 15 pk ten opzichte van hun S-broeders, wat het totaal voor de Boxster GTS op 330 pk brengt. De Cayman GTS schopt het tot 340 pk, evenveel als de oude Cayman R. Ze zijn voorzien van donkere bi-xenon koplampen (standaard meesturend) en het Sport Chrono-pakket is standaard, evenals een leren en alcantara interieur en 20-inch Carrera S-velgen. Je kunt kiezen voor een handgeschakelde zesbak of een PDK dubbelkoppeltransmissie, waarbij de laatste de auto's fractioneel sneller maakt bij een lager verbruik en minder uitstoot.
Dat de prestatiecijfers van deze kanonnetjes niet misselijk zijn, had je vast al wel begrepen: de Cayman GTS doet 0 tot 100 in 4,6 seconden, de Boxster laat daar 0,1 seconde extra bij noteren. De topsnelheden zijn respectievelijk 285 en 281 km/u.
In Nederland heb je vanaf 88.900 euro een Boxster GTS met PDK voor de deur staan. Wil je met handen en voeten schakelen, dan ben je 93.122 euro lichter. Bij de Cayman GTS bedragen de prijzen 92.800 (PDK) en 96.022 euro (handbak). Vanaf mei vind je de auto's bij de dealer.
Meer van TopGear


Man bouwt Porsche Boxster om tot F1-auto

Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De politie heeft een creatieve nieuwe manier om in de zomer hardrijders te pakken (zonder dat je ze ziet)

Vanaf deze week krijg je het nieuwe rijbewijs in Nederland (met een bijzonder verborgen trucje)

Dit is de bestverkochte gebruikte auto van Nederland, nu de Volkswagen Golf op nummer twee staat

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?
