Oké, wie bij Porsche heeft onze dromen afgeluisterd? Nou?

Met onze jubelervaringen met de huidige Cayman S nog vers in het geheugen, dwaalt er al een tijdje een snellere versie door ons hoofd. De vorige über-Cayman kreeg een R opgeplakt, maar zo ver gaat Porsche met deze generatie (nog) niet. Eerst serveren ze de spitse, gefocuste Cayman GTS. En omdat koude winters niet meer lijken te bestaan, doen ze er meteen ook een open versie bij: de Boxster GTS.

Beide auto's winnen 15 pk ten opzichte van hun S-broeders, wat het totaal voor de Boxster GTS op 330 pk brengt. De Cayman GTS schopt het tot 340 pk, evenveel als de oude Cayman R. Ze zijn voorzien van donkere bi-xenon koplampen (standaard meesturend) en het Sport Chrono-pakket is standaard, evenals een leren en alcantara interieur en 20-inch Carrera S-velgen. Je kunt kiezen voor een handgeschakelde zesbak of een PDK dubbelkoppeltransmissie, waarbij de laatste de auto's fractioneel sneller maakt bij een lager verbruik en minder uitstoot.

Dat de prestatiecijfers van deze kanonnetjes niet misselijk zijn, had je vast al wel begrepen: de Cayman GTS doet 0 tot 100 in 4,6 seconden, de Boxster laat daar 0,1 seconde extra bij noteren. De topsnelheden zijn respectievelijk 285 en 281 km/u.

In Nederland heb je vanaf 88.900 euro een Boxster GTS met PDK voor de deur staan. Wil je met handen en voeten schakelen, dan ben je 93.122 euro lichter. Bij de Cayman GTS bedragen de prijzen 92.800 (PDK) en 96.022 euro (handbak). Vanaf mei vind je de auto's bij de dealer.

Reacties