
Oké, wie bij Porsche heeft onze dromen afgeluisterd? Nou?
Met onze jubelervaringen met de huidige Cayman S nog vers in het geheugen, dwaalt er al een tijdje een snellere versie door ons hoofd. De vorige über-Cayman kreeg een R opgeplakt, maar zo ver gaat Porsche met deze generatie (nog) niet. Eerst serveren ze de spitse, gefocuste Cayman GTS. En omdat koude winters niet meer lijken te bestaan, doen ze er meteen ook een open versie bij: de Boxster GTS.
Beide auto's winnen 15 pk ten opzichte van hun S-broeders, wat het totaal voor de Boxster GTS op 330 pk brengt. De Cayman GTS schopt het tot 340 pk, evenveel als de oude Cayman R. Ze zijn voorzien van donkere bi-xenon koplampen (standaard meesturend) en het Sport Chrono-pakket is standaard, evenals een leren en alcantara interieur en 20-inch Carrera S-velgen. Je kunt kiezen voor een handgeschakelde zesbak of een PDK dubbelkoppeltransmissie, waarbij de laatste de auto's fractioneel sneller maakt bij een lager verbruik en minder uitstoot.
Dat de prestatiecijfers van deze kanonnetjes niet misselijk zijn, had je vast al wel begrepen: de Cayman GTS doet 0 tot 100 in 4,6 seconden, de Boxster laat daar 0,1 seconde extra bij noteren. De topsnelheden zijn respectievelijk 285 en 281 km/u.
In Nederland heb je vanaf 88.900 euro een Boxster GTS met PDK voor de deur staan. Wil je met handen en voeten schakelen, dan ben je 93.122 euro lichter. Bij de Cayman GTS bedragen de prijzen 92.800 (PDK) en 96.022 euro (handbak). Vanaf mei vind je de auto's bij de dealer.
Meer van TopGear


Man bouwt Porsche Boxster om tot F1-auto

Porsche Boxster shooting brake oogt veelbelovend

Elektrische Porsche Boxster en Cayman zijn onderweg

De auto’s van Freddie Flintoff

Vrouw reageert overtrokken op joyride in haar Porsche

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
