
Met genoeg monetaire motivatie is haast alles mogelijk. En zo niet, dan toch. Neem de Porsche Carrera GT, een auto die al tien jaar uit productie is. Die kun je, via een kleine omweg, gewoon compleet nieuw en samengesteld naar jouw smaak in je garage parkeren.
De eerste stap is het belangrijkst: wees rijk. Daarna moet je ergens een Porsche Carrera GT op de kop tikken. Het hoeft geen nieuw exemplaar te zijn, dat komt straks. Daarna bel je Ray Shaffer, hij is de manager bij Porsche Classic Factory Restoration.
Fabrieksnieuw
Samen met Porsche Classic stel je vervolgens een Porsche Carrera GT samen op dezelfde manier als je een compleet nieuw model zou samenstellen. Het enige wat jou nog te doen staat, is de sleutels met een mooi boogje in het knuistje van de Porsche-specialist gooien en veel geduld hebben.
Porsche Classic restaureert namelijk elke Porsche ouder dan tien jaar tot fabrieksnieuw. In dat proces pakken ze eventueel onderdelen aan om ze naar jouw smaak te maken. De eigenaar van deze Porsche Carrera GT koos voor de aantrekkelijke kleur Oak Green Metallic – een kleur uit 1978.
De velgen en de kleppendeksels contrasteren bij de Oak Green Metallic-lak dankzij een goud kleurtje. In het interieur vind je meer klassieke touches. Bijvoorbeeld de Pepita-stof, die je in Porsches van weleer tegenkomt. Zo is de auto, die zelf al een klassieker is, een fijne knipoog naar het verleden. Wil jij er Oak zo eentje, of ga je liever voor grijs?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Vijf Porsche Carrera GT’s krijgen tegelijk een onderhoudsbeurtje

De laatste poging van Porsche als motorleverancier in de F1 faalde hard

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
