
Met genoeg monetaire motivatie is haast alles mogelijk. En zo niet, dan toch. Neem de Porsche Carrera GT, een auto die al tien jaar uit productie is. Die kun je, via een kleine omweg, gewoon compleet nieuw en samengesteld naar jouw smaak in je garage parkeren.
De eerste stap is het belangrijkst: wees rijk. Daarna moet je ergens een Porsche Carrera GT op de kop tikken. Het hoeft geen nieuw exemplaar te zijn, dat komt straks. Daarna bel je Ray Shaffer, hij is de manager bij Porsche Classic Factory Restoration.
Fabrieksnieuw
Samen met Porsche Classic stel je vervolgens een Porsche Carrera GT samen op dezelfde manier als je een compleet nieuw model zou samenstellen. Het enige wat jou nog te doen staat, is de sleutels met een mooi boogje in het knuistje van de Porsche-specialist gooien en veel geduld hebben.
Porsche Classic restaureert namelijk elke Porsche ouder dan tien jaar tot fabrieksnieuw. In dat proces pakken ze eventueel onderdelen aan om ze naar jouw smaak te maken. De eigenaar van deze Porsche Carrera GT koos voor de aantrekkelijke kleur Oak Green Metallic – een kleur uit 1978.
De velgen en de kleppendeksels contrasteren bij de Oak Green Metallic-lak dankzij een goud kleurtje. In het interieur vind je meer klassieke touches. Bijvoorbeeld de Pepita-stof, die je in Porsches van weleer tegenkomt. Zo is de auto, die zelf al een klassieker is, een fijne knipoog naar het verleden. Wil jij er Oak zo eentje, of ga je liever voor grijs?
Meer van TopGear


Vijf Porsche Carrera GT’s krijgen tegelijk een onderhoudsbeurtje

De laatste poging van Porsche als motorleverancier in de F1 faalde hard

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
