
Met genoeg monetaire motivatie is haast alles mogelijk. En zo niet, dan toch. Neem de Porsche Carrera GT, een auto die al tien jaar uit productie is. Die kun je, via een kleine omweg, gewoon compleet nieuw en samengesteld naar jouw smaak in je garage parkeren.
De eerste stap is het belangrijkst: wees rijk. Daarna moet je ergens een Porsche Carrera GT op de kop tikken. Het hoeft geen nieuw exemplaar te zijn, dat komt straks. Daarna bel je Ray Shaffer, hij is de manager bij Porsche Classic Factory Restoration.
Fabrieksnieuw
Samen met Porsche Classic stel je vervolgens een Porsche Carrera GT samen op dezelfde manier als je een compleet nieuw model zou samenstellen. Het enige wat jou nog te doen staat, is de sleutels met een mooi boogje in het knuistje van de Porsche-specialist gooien en veel geduld hebben.
Porsche Classic restaureert namelijk elke Porsche ouder dan tien jaar tot fabrieksnieuw. In dat proces pakken ze eventueel onderdelen aan om ze naar jouw smaak te maken. De eigenaar van deze Porsche Carrera GT koos voor de aantrekkelijke kleur Oak Green Metallic – een kleur uit 1978.
De velgen en de kleppendeksels contrasteren bij de Oak Green Metallic-lak dankzij een goud kleurtje. In het interieur vind je meer klassieke touches. Bijvoorbeeld de Pepita-stof, die je in Porsches van weleer tegenkomt. Zo is de auto, die zelf al een klassieker is, een fijne knipoog naar het verleden. Wil jij er Oak zo eentje, of ga je liever voor grijs?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Vijf Porsche Carrera GT’s krijgen tegelijk een onderhoudsbeurtje

De laatste poging van Porsche als motorleverancier in de F1 faalde hard

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
