
Met genoeg monetaire motivatie is haast alles mogelijk. En zo niet, dan toch. Neem de Porsche Carrera GT, een auto die al tien jaar uit productie is. Die kun je, via een kleine omweg, gewoon compleet nieuw en samengesteld naar jouw smaak in je garage parkeren.
De eerste stap is het belangrijkst: wees rijk. Daarna moet je ergens een Porsche Carrera GT op de kop tikken. Het hoeft geen nieuw exemplaar te zijn, dat komt straks. Daarna bel je Ray Shaffer, hij is de manager bij Porsche Classic Factory Restoration.
Fabrieksnieuw
Samen met Porsche Classic stel je vervolgens een Porsche Carrera GT samen op dezelfde manier als je een compleet nieuw model zou samenstellen. Het enige wat jou nog te doen staat, is de sleutels met een mooi boogje in het knuistje van de Porsche-specialist gooien en veel geduld hebben.
Porsche Classic restaureert namelijk elke Porsche ouder dan tien jaar tot fabrieksnieuw. In dat proces pakken ze eventueel onderdelen aan om ze naar jouw smaak te maken. De eigenaar van deze Porsche Carrera GT koos voor de aantrekkelijke kleur Oak Green Metallic – een kleur uit 1978.
De velgen en de kleppendeksels contrasteren bij de Oak Green Metallic-lak dankzij een goud kleurtje. In het interieur vind je meer klassieke touches. Bijvoorbeeld de Pepita-stof, die je in Porsches van weleer tegenkomt. Zo is de auto, die zelf al een klassieker is, een fijne knipoog naar het verleden. Wil jij er Oak zo eentje, of ga je liever voor grijs?
Meer van TopGear


Vijf Porsche Carrera GT’s krijgen tegelijk een onderhoudsbeurtje

De laatste poging van Porsche als motorleverancier in de F1 faalde hard

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback
