
Met genoeg monetaire motivatie is haast alles mogelijk. En zo niet, dan toch. Neem de Porsche Carrera GT, een auto die al tien jaar uit productie is. Die kun je, via een kleine omweg, gewoon compleet nieuw en samengesteld naar jouw smaak in je garage parkeren.
De eerste stap is het belangrijkst: wees rijk. Daarna moet je ergens een Porsche Carrera GT op de kop tikken. Het hoeft geen nieuw exemplaar te zijn, dat komt straks. Daarna bel je Ray Shaffer, hij is de manager bij Porsche Classic Factory Restoration.
Fabrieksnieuw
Samen met Porsche Classic stel je vervolgens een Porsche Carrera GT samen op dezelfde manier als je een compleet nieuw model zou samenstellen. Het enige wat jou nog te doen staat, is de sleutels met een mooi boogje in het knuistje van de Porsche-specialist gooien en veel geduld hebben.
Porsche Classic restaureert namelijk elke Porsche ouder dan tien jaar tot fabrieksnieuw. In dat proces pakken ze eventueel onderdelen aan om ze naar jouw smaak te maken. De eigenaar van deze Porsche Carrera GT koos voor de aantrekkelijke kleur Oak Green Metallic – een kleur uit 1978.
De velgen en de kleppendeksels contrasteren bij de Oak Green Metallic-lak dankzij een goud kleurtje. In het interieur vind je meer klassieke touches. Bijvoorbeeld de Pepita-stof, die je in Porsches van weleer tegenkomt. Zo is de auto, die zelf al een klassieker is, een fijne knipoog naar het verleden. Wil jij er Oak zo eentje, of ga je liever voor grijs?
Meer van TopGear


Vijf Porsche Carrera GT’s krijgen tegelijk een onderhoudsbeurtje

De laatste poging van Porsche als motorleverancier in de F1 faalde hard

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
