
Nu is het mooi geweest, vindt Stephan Winkelmann, Lamborghini-baas. Al die mensen die hun Murciélago’s en Gallardo’s platrijden, die moeten maar eens in een minder moeilijk model stappen. Iets waarin ze naar buiten kunnen kijken, waarmee ze gewoon doosjes wijn bij de Aldi kunnen inslaan, en waarmee ze hun bloedjes van kinderen bij hun door onmogelijke drempels omgeven school kunnen afzetten. Kortom: een meer praktische Lamborghini moet er komen, zo zei Winkelmann gisteren bij een Reuters-bijeenkomst. Waarbij praktisch wel een relatief begrip zal zijn.
Noem ons maar gek, maar zo’n auto had het merk aan paar jaar geleden al op een autoshow staan. In de vorm van de vierdeurs Estoque conceptcar. Die er eerst ook zou komen. En toen weer niet. Inmiddels is Land Rover met een auto met bijna dezelfde naam op de markt gekomen, maar dat mag geen belemmering zijn om deze heerlijke machine nu toch eindelijk eens in productie te nemen. Die beslissing is echter nog niet gevallen; de Duitse Italianen kunnen ook zomaar een ander segment aanboren. Stadshybrides of zo.
Hoe dan ook: zodra de hoge piefen er eenmaal uit zijn, zal het zo’n vier jaar duren voordat we de nieuwe Lambo op de weg zullen zien. Kunnen wij wachten? Nee, wij kunnen niet wachten.
Meer van TopGear


Lamborghini Estoque: ga alsjeblieft in productie

De 13 wildste creaties van Lamborghini

TopGear Lamborghini Special: nu uit!
Lambo Estoque, zwaai zwaai
Lambo sedan wordt werkelijkheid

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
