
In geen enkele andere auto waan je je meer in een cocon dan in een Rolls-Royce Phantom 8. Eén probleem: je zit in dezelfde ruimte als je chauffeur. Straks is armoede besmettelijk. Of nog erger: straks begint ie tegen je te praten. Stel je voor.
Daarom introduceert Rolls-Royce nu de ‘Privacy Suite’ voor de Phantom 8, om incidentele plebs-vorming van hun klanten tegen te gaan. Volgens de autobouwer biedt het scherm het hoogst haalbare niveau van geluidsisolatie.
Hoe werkt Privacy Suite?
Met een druk op de knop verandert het glas van doorzichtig naar melkglas. De chauffeur hoort of ziet niets van wat er zich achterin afspeelt. Pas als het knopje van de intercom ingedrukt wordt, is er communicatie mogelijk.
Ook installeert Rolls-Royce gordijnen zodat het achterste compartiment volledig afgesloten kan worden van de buitenwereld. Als de gordijnen open zijn, heb je altijd nog genoeg privacy dankzij getinte ruiten.
Meer van TopGear


Rolls-Royce Phantom Series II review: Loopt iets achter, maar dat maakt hem juist goed

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

Tweedehands premiumauto? Met deze drie ga je (relatief) betaalbaar op chic

Deze oude Rolls-Royce kreeg een Hellcat-V8 met 900 pk

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door
