
In geen enkele andere auto waan je je meer in een cocon dan in een Rolls-Royce Phantom 8. Eén probleem: je zit in dezelfde ruimte als je chauffeur. Straks is armoede besmettelijk. Of nog erger: straks begint ie tegen je te praten. Stel je voor.
Daarom introduceert Rolls-Royce nu de ‘Privacy Suite’ voor de Phantom 8, om incidentele plebs-vorming van hun klanten tegen te gaan. Volgens de autobouwer biedt het scherm het hoogst haalbare niveau van geluidsisolatie.
Hoe werkt Privacy Suite?
Met een druk op de knop verandert het glas van doorzichtig naar melkglas. De chauffeur hoort of ziet niets van wat er zich achterin afspeelt. Pas als het knopje van de intercom ingedrukt wordt, is er communicatie mogelijk.
Ook installeert Rolls-Royce gordijnen zodat het achterste compartiment volledig afgesloten kan worden van de buitenwereld. Als de gordijnen open zijn, heb je altijd nog genoeg privacy dankzij getinte ruiten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rolls-Royce Phantom Series II review: Loopt iets achter, maar dat maakt hem juist goed

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

Tweedehands premiumauto? Met deze drie ga je (relatief) betaalbaar op chic

Deze oude Rolls-Royce kreeg een Hellcat-V8 met 900 pk

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
