
Prodrive – het Britse autosportbedrijf dat verantwoordelijk is voor enkele van de beste raceauto’s in alle disciplines in de afgelopen 40 jaar – heeft laten doorschemeren dat het werkt aan een restomod van een tweedeurs Subaru Impreza. Dat is in ieder geval onze eigen invulling aan de hand van een plaagplaatje dat het bedrijf plaatste op Twitter. Een gloednieuwe oude Impreza – dat zien we wel zitten.
Prodrive stuurde de afbeelding de wereld in met de tekst ‘een opnieuw gedefinieerd icoon, dit is P25’. Er staat een datum bij, dus we zouden het eindproduct (wat dat ook mag zijn) op 25 mei moeten zien. We zijn inderdaad enorm enthousiast, niet op de laatste plaats omdat dat duidelijk het silhouet is van een tweedeurs Impreza.

Prodrive leidde natuurlijk het Subaru World Rally Team van 1990 tot 2008. Het avontuur begon met de Subaru Legacy, wat ook een toffe basis is voor een restomod. Maar de iconische Impreza lijkt ons ook een geschiktere keuze voor een feestmodel.
Het bedrijf kreeg toentertijd de opdracht om 1.000 exemplaren van de glorieuze tweedeurs Impreza P1 voor op straat te produceren. Zou de P25 daar een moderne update van kunnen zijn? We zullen moeten afwachten. De auto die je hierboven ziet, is trouwens een volbloed Prodrive-Subaru van niemand minder dan Colin McRae – geen P1. Zeggen we ook geen nee tegen.
Eén reactie op “Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze toffe Subaru Impreza 2.5 RS was van Ken Block en kan nu van jou zijn

Kooptip: Zeldzame Subaru Impreza P1 voor een schappelijk bedrag (als je wat moeite wilt doen)

Colin McRae crashte deze Subaru Impreza, en nu kan ie van jou zijn

Waarom de Subaru Prodrive P25 geen gouden velgen heeft (plus alles wat je moet weten)

Dit is de Prodrive P25 – de ultieme Subaru Impreza 22B

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

De betrouwbaarste auto in zijn klasse wordt nu eindelijk interessant in Nederland

Waarom de Subaru Prodrive P25 geen gouden velgen heeft (plus alles wat je moet weten)

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Prodrive’s Renault Mégane RS RX heeft 600+ pk

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Die op de haederfoto is toch echt wel een WRC of een 22B.
Een P1 ziet er redelijk anders uit…