
Prodrive – het Britse autosportbedrijf dat verantwoordelijk is voor enkele van de beste raceauto’s in alle disciplines in de afgelopen 40 jaar – heeft laten doorschemeren dat het werkt aan een restomod van een tweedeurs Subaru Impreza. Dat is in ieder geval onze eigen invulling aan de hand van een plaagplaatje dat het bedrijf plaatste op Twitter. Een gloednieuwe oude Impreza – dat zien we wel zitten.
Prodrive stuurde de afbeelding de wereld in met de tekst ‘een opnieuw gedefinieerd icoon, dit is P25’. Er staat een datum bij, dus we zouden het eindproduct (wat dat ook mag zijn) op 25 mei moeten zien. We zijn inderdaad enorm enthousiast, niet op de laatste plaats omdat dat duidelijk het silhouet is van een tweedeurs Impreza.

Prodrive leidde natuurlijk het Subaru World Rally Team van 1990 tot 2008. Het avontuur begon met de Subaru Legacy, wat ook een toffe basis is voor een restomod. Maar de iconische Impreza lijkt ons ook een geschiktere keuze voor een feestmodel.
Het bedrijf kreeg toentertijd de opdracht om 1.000 exemplaren van de glorieuze tweedeurs Impreza P1 voor op straat te produceren. Zou de P25 daar een moderne update van kunnen zijn? We zullen moeten afwachten. De auto die je hierboven ziet, is trouwens een volbloed Prodrive-Subaru van niemand minder dan Colin McRae – geen P1. Zeggen we ook geen nee tegen.
Eén reactie op “Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze toffe Subaru Impreza 2.5 RS was van Ken Block en kan nu van jou zijn

Kooptip: Zeldzame Subaru Impreza P1 voor een schappelijk bedrag (als je wat moeite wilt doen)

Colin McRae crashte deze Subaru Impreza, en nu kan ie van jou zijn

Waarom de Subaru Prodrive P25 geen gouden velgen heeft (plus alles wat je moet weten)

Dit is de Prodrive P25 – de ultieme Subaru Impreza 22B

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

Waarom de Subaru Prodrive P25 geen gouden velgen heeft (plus alles wat je moet weten)

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Prodrive’s Renault Mégane RS RX heeft 600+ pk

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: geniten met drie Italianen en een Zweed

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Die op de haederfoto is toch echt wel een WRC of een 22B.
Een P1 ziet er redelijk anders uit…