De naam Radford zegt je misschien niet zo veel, maar je kent het werk van het Britse bedrijfje ongetwijfeld. Het carrosseriebedrijf bouwde in de jaren zestig de glasvezel koetsen van de Ford GT40. Ook bouwden ze de originele Mini om tot één van de eerste hatchbacks (waar de achterruit mee omhoog kwam met de klep) ter wereld. Nu is het bedrijf terug, wederom als coachbuilder, met F1-kampioen Jenson Button, Wheeler Dealers-monteur Ant Anstead, designer Mark Stubbs en advocaat en ex-rocker Roger Behle. Het eerste project is deze Radford Type 62-2. De Radford Type 62-2 is een moderne interpretatie van de Lotus 62 uit de jaren zestig. De beenderen van het project komen van de Lotus Evora en in het midden ligt een 3,5-liter V6 met maximaal 600 pk. Dat is de zogeheten JPS-variant. Ook moet er een Classic met 430 pk komen en een Gold Leaf met 500 pk. De minst krachtige variant is te bestellen met een handbak, de rest komt met een automaat. De auto weegt ongeveer 1.000 kilo en is afgesteld door Jenson Button, voor ‘exceptioneel stuurgevoel en feedback voor de bestuurder’.

De spiegels op de Radford Type 62-2

De spiegels van de oude Lotus 62 zaten boven de voorwielen. Bij de Radford Type 62-2 is dat wederom het geval, maar hier zijn de spiegels vervangen door camera’s. Ook de binnenspiegel maakte plaats voor een camera. Het lijnenspel van de auto is klassiek, maar uiteraard zijn er genoeg andere moderne elementen, zoals de led-achterlichten en de sfeerverlichting in het interieur. In totaal wil het bedrijf 62 exemplaren bouwen van de Radford Type 62-2. Allemaal moeten ze uniek zijn qua kleuren en samenstelling. De prijs per auto is niet openbaar bekendgemaakt. Je kunt contact opnemen met Radford als je een exemplaar wilt bemachtigen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)