
Je zag Jeremy een paar weken geleden op tv al losgaan met een fotootje en een schaar, en hij had nog gelijk ook. Land Rover sloopt het dak van onze Auto van het Jaar 2011 en stelt het resultaat voor op de autosalon van Genève.
Voorlopig zet Land Rover de Evoque Convertible alleen als conceptcar neer om de reacties te peilen. Mocht iedereen er nu laaiend enthousiast over blijken, dan zouden we hem binnen een paar jaar wel eens op de weg kunnen zien. Misschien. Design-opperhoofd Gerry McGovern zegt dat hij vooral de lijnen van het origineel heeft willen behouden, en dat lijkt te zijn gelukt. Naast een mooi stoffen dakje beschikt de Evoque Convertible ook over een drop-down achterklep en ROPS, wat grappiger klinkt dan het is (roll-over protection system).
In totaal is de Convertible, ondanks vele structurele verstevigingen, slechts zo’n 75 kilo zwaarder dan de gesloten versie. Hij staat op 21 inch lichtmetaal en is natuurlijk volgehangen met al het moois wat Land Rover op de Evoque kan leveren, zoals een groot touchscreen en prachtig leer. Wat ons betreft mag ie komen; het is weer eens wat anders.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Land Rover Range Rover Evoque P300e

LaRo Evoque en Discovery Sport als plug-in hybride

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Range Rover Evoque vs Porsche Macan vs BMW X2

Range Rover Evoque P300 HSE R-Dynamic

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
