
De Renault Mégane RS claimde al een speciaal plekje in ons hart, maar zoals in elke goede relatie blijf je je best doen voor elkaar. Daarom presenteert de hot hatch zich nu als nog sportievere Renault Mégane RS Trophy.
De 1,8-liter turbomotor in de Renault Mégane RS Trophy produceert nu 300 pk (+20 pk) en 400 Nm (+10 Nm). Gietijzer-aluminium remschijven (355 mm), 19-inch velgen, Recaro-stoelen, een mechanisch sperdifferentieel en het Cup-onderstel zijn standaard in de RS Trophy.
Van 0 naar 100 km/u doet de Renault Mégane RS Trophy in 5,7 seconden en de topsnelheid is 260 km/u. Sneller dan een begrensde Duitser, dus. En bovendien sneller dan de vorige topversie, de Renault Megane RS 275 Trophy R.
Het onderstel van de Renault Mégane RS Trophy
De Trophy is de meest hardcore versie van de huidige Mégane. Je krijgt hem met het stugge Cup-onderstel. Je chiropractor, fysio en de tandarts die je vullingen terug gaat plaatsen, zullen blij zijn om te horen dat de dempers 25 procent stijver zijn, de veren 30 procent en de anti-rollbar nog eens 10 procent.
Automaat of handbak
De Renault Mégane RS Trophy is een hot hatch. En een hot hatch bestel je met een handbak. Gelukkig is dat gewoon mogelijk. Voor wie toch voor de automaat gaat, krijgt 20 Nm koppel extra. We reden met de automaat in de reguliere RS en concludeerden dat ie toch het overwegen waard is als de file of het circuit de plekken zijn waar je de meeste tijd met je RS gaat doorbrengen.
Meer herrie, als je dat wilt
Niet alleen de motor kreeg liefde, ook de buis waar de viercilinder zijn uitlaatgassen in uitspuugt, werd aangepast. In de einddemper zit nu een mechanische klep waarmee je de uitlaat luider of minder luid maakt. Het beste van beide werelden.
Aan het einde van dit jaar is de Renault Mégane RS Trophy leverbaar. De prijzen volgen nog.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Bieden? Een oude Mégane RS van de Franse politie

Mégane R26.R vs Mégane Trophy-R

Renault Mégane RS Trophy R

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Ben in bezit van.een aantal renaults waaronder een aantal rs en waaronder de nieuwe megan rs met handbak ,, gewoon mooi ,goed,strak , en technisch top