
De Renault Mégane RS claimde al een speciaal plekje in ons hart, maar zoals in elke goede relatie blijf je je best doen voor elkaar. Daarom presenteert de hot hatch zich nu als nog sportievere Renault Mégane RS Trophy.
De 1,8-liter turbomotor in de Renault Mégane RS Trophy produceert nu 300 pk (+20 pk) en 400 Nm (+10 Nm). Gietijzer-aluminium remschijven (355 mm), 19-inch velgen, Recaro-stoelen, een mechanisch sperdifferentieel en het Cup-onderstel zijn standaard in de RS Trophy.
Van 0 naar 100 km/u doet de Renault Mégane RS Trophy in 5,7 seconden en de topsnelheid is 260 km/u. Sneller dan een begrensde Duitser, dus. En bovendien sneller dan de vorige topversie, de Renault Megane RS 275 Trophy R.
Het onderstel van de Renault Mégane RS Trophy
De Trophy is de meest hardcore versie van de huidige Mégane. Je krijgt hem met het stugge Cup-onderstel. Je chiropractor, fysio en de tandarts die je vullingen terug gaat plaatsen, zullen blij zijn om te horen dat de dempers 25 procent stijver zijn, de veren 30 procent en de anti-rollbar nog eens 10 procent.
Automaat of handbak
De Renault Mégane RS Trophy is een hot hatch. En een hot hatch bestel je met een handbak. Gelukkig is dat gewoon mogelijk. Voor wie toch voor de automaat gaat, krijgt 20 Nm koppel extra. We reden met de automaat in de reguliere RS en concludeerden dat ie toch het overwegen waard is als de file of het circuit de plekken zijn waar je de meeste tijd met je RS gaat doorbrengen.
Meer herrie, als je dat wilt
Niet alleen de motor kreeg liefde, ook de buis waar de viercilinder zijn uitlaatgassen in uitspuugt, werd aangepast. In de einddemper zit nu een mechanische klep waarmee je de uitlaat luider of minder luid maakt. Het beste van beide werelden.
Aan het einde van dit jaar is de Renault Mégane RS Trophy leverbaar. De prijzen volgen nog.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Bieden? Een oude Mégane RS van de Franse politie

Mégane R26.R vs Mégane Trophy-R

Renault Mégane RS Trophy R

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

BMW werkt aan een manier om kleinere batterijen binnen 1 minuut op te laden

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze actie van Greenpeace zorgt er voor dat jij formeel geen 130 meer mag rijden

Ben in bezit van.een aantal renaults waaronder een aantal rs en waaronder de nieuwe megan rs met handbak ,, gewoon mooi ,goed,strak , en technisch top