
De Renault Mégane RS claimde al een speciaal plekje in ons hart, maar zoals in elke goede relatie blijf je je best doen voor elkaar. Daarom presenteert de hot hatch zich nu als nog sportievere Renault Mégane RS Trophy.
De 1,8-liter turbomotor in de Renault Mégane RS Trophy produceert nu 300 pk (+20 pk) en 400 Nm (+10 Nm). Gietijzer-aluminium remschijven (355 mm), 19-inch velgen, Recaro-stoelen, een mechanisch sperdifferentieel en het Cup-onderstel zijn standaard in de RS Trophy.
Van 0 naar 100 km/u doet de Renault Mégane RS Trophy in 5,7 seconden en de topsnelheid is 260 km/u. Sneller dan een begrensde Duitser, dus. En bovendien sneller dan de vorige topversie, de Renault Megane RS 275 Trophy R.
Het onderstel van de Renault Mégane RS Trophy
De Trophy is de meest hardcore versie van de huidige Mégane. Je krijgt hem met het stugge Cup-onderstel. Je chiropractor, fysio en de tandarts die je vullingen terug gaat plaatsen, zullen blij zijn om te horen dat de dempers 25 procent stijver zijn, de veren 30 procent en de anti-rollbar nog eens 10 procent.
Automaat of handbak
De Renault Mégane RS Trophy is een hot hatch. En een hot hatch bestel je met een handbak. Gelukkig is dat gewoon mogelijk. Voor wie toch voor de automaat gaat, krijgt 20 Nm koppel extra. We reden met de automaat in de reguliere RS en concludeerden dat ie toch het overwegen waard is als de file of het circuit de plekken zijn waar je de meeste tijd met je RS gaat doorbrengen.
Meer herrie, als je dat wilt
Niet alleen de motor kreeg liefde, ook de buis waar de viercilinder zijn uitlaatgassen in uitspuugt, werd aangepast. In de einddemper zit nu een mechanische klep waarmee je de uitlaat luider of minder luid maakt. Het beste van beide werelden.
Aan het einde van dit jaar is de Renault Mégane RS Trophy leverbaar. De prijzen volgen nog.
Meer van TopGear


MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review: Welke elektrische hatchback is de beste?

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Renault Megane E-Tech: 1e rij-indruk

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

De Renault Megane RS Ultime is de laatste Renault met een RS-badge

Mazzelaar crasht net niet, maar verandert Nürburgring in scène uit Mad Max

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Bieden? Een oude Mégane RS van de Franse politie

Mégane R26.R vs Mégane Trophy-R

Renault Mégane RS Trophy R

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Ben in bezit van.een aantal renaults waaronder een aantal rs en waaronder de nieuwe megan rs met handbak ,, gewoon mooi ,goed,strak , en technisch top