
Nieuwe Mercedes-AMG A 45 S‘jes met meer dan 10.000 kilometer op de teller, daar zullen er nog maar weinig van zijn, laat staan exemplaren met 600 pk. Een garantie dat de ijverige 2,0-liter viercilinder in deze Renntech Mercedes-AMG A 45 met 600 (!) pk heel blijft, heb je dus niet. We zullen de Duitse tuner maar op zijn woord moeten geloven. Ach, bij eigenaren van opgepepte Lancer Evolutions ging het ook altijd goed, toch?
De standaard 421 pk die Mercedes uit de viercilinder perste, was al heel indrukwekkend. De krachtigste viercilinder van dit moment stopt pas bij 7.200 tpm met accelereren, wat stratosferisch is voor een turbomotor. Renntech denkt dat de zuigers en de krukas nog prima 179 pk extra aankunnen – dat is meer dan een kwart extra, en festivalgangers weten hoeveel een kwartje kan uitmaken. Een claim over de nieuwe acceleratietijd maakt Renntech nog niet, maar de standaard tijd van 3,9 seconden zal ongetwijfeld aan aardig stukje slinken.
Voor de toename in vermogen monteert Renntech een nieuwe turbo, een nieuwe uitlaat en passen ze de motorsoftware aan. Voor wie het wel gortig mag zijn, maar niet zó gortig, is er ook een upgrade naar 550 pk, waarbij dezelfde aanpassingen nodig zijn. Wil je liever niet dat ze mechanische onderdelen van je Mercedes vervangen? Dan verhoogt de tuner het vermogen puur softwarematig naar 475 pk. Verder werkt Renntech aan andere leuke speeltjes, zoals een klep in de uitlaat om op commando meer herrie te produceren.
Meer van TopGear


Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Mercedes-AMG A 45 S (facelift) review: Nog altijd de heetste

Mercedes A-klasse review: Is de auto nog steeds een beetje matig?

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Renntech geeft de Mercedes 600 SEL een 7,6-liter V12 (615 pk)

De Renntech Mercedes-AMG GT Black Series is de krachtigste Black Series ter wereld

Mercedes-AMG E 63 S Renntech is een 10-seconden auto

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes-AMG A 45 S (facelift) review: Nog altijd de heetste

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Mercedes-AMG A 45 S faalt bij elandproef

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ vs Audi RS Q3 Sportback

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

Deze Mercedes-AMG PureSpeed is een voorbode voor de speedster-serie

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
