
Nieuwe Mercedes-AMG A 45 S‘jes met meer dan 10.000 kilometer op de teller, daar zullen er nog maar weinig van zijn, laat staan exemplaren met 600 pk. Een garantie dat de ijverige 2,0-liter viercilinder in deze Renntech Mercedes-AMG A 45 met 600 (!) pk heel blijft, heb je dus niet. We zullen de Duitse tuner maar op zijn woord moeten geloven. Ach, bij eigenaren van opgepepte Lancer Evolutions ging het ook altijd goed, toch?
De standaard 421 pk die Mercedes uit de viercilinder perste, was al heel indrukwekkend. De krachtigste viercilinder van dit moment stopt pas bij 7.200 tpm met accelereren, wat stratosferisch is voor een turbomotor. Renntech denkt dat de zuigers en de krukas nog prima 179 pk extra aankunnen – dat is meer dan een kwart extra, en festivalgangers weten hoeveel een kwartje kan uitmaken. Een claim over de nieuwe acceleratietijd maakt Renntech nog niet, maar de standaard tijd van 3,9 seconden zal ongetwijfeld aan aardig stukje slinken.
Voor de toename in vermogen monteert Renntech een nieuwe turbo, een nieuwe uitlaat en passen ze de motorsoftware aan. Voor wie het wel gortig mag zijn, maar niet zó gortig, is er ook een upgrade naar 550 pk, waarbij dezelfde aanpassingen nodig zijn. Wil je liever niet dat ze mechanische onderdelen van je Mercedes vervangen? Dan verhoogt de tuner het vermogen puur softwarematig naar 475 pk. Verder werkt Renntech aan andere leuke speeltjes, zoals een klep in de uitlaat om op commando meer herrie te produceren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Proefrit Mercedes eindigt na 200 meter

De 10 snelste hatchbacks ter wereld

Gespot: Mercedes-AMG A 35 van de politie

Mercedes-AMG A 45 S faalt bij elandproef

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ vs Audi RS Q3 Sportback

‘Lewis Hamilton mag in Monaco gewoon sieraden dragen’

Ook de elektrische Mercedes G-klasse kan 360 graden op de plek draaien

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Hoge bazen Mercedes waren ‘dronken’ toen ze instemden met de AMG One

Rijdt de Mercedes EQB 300 zo vriendelijk als hij eruitziet?

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Mercedes-AMG E 63 S Renntech is een 10-seconden auto

Mercedes-AMG S 63 Renntech kan van jou zijn

Mercedes-AMG A 45 S of Audi RS 3 Sportback: welke van de twee is beter?

Mercedes-AMG A 45 S faalt bij elandproef

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ vs Audi RS Q3 Sportback

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+

Motor Mercedes-AMG A 45 ook in andere modellen

Mercedes V-klasse met 4.0 V8 van AMG

Luister naar de Mercedes-AMG One op de Nürburgring

Hybride AMG’s: viercilinders en elektrische turbo’s

YouTuber steekt Mercedes-AMG GT 63 S in brand

Gespot: Mercedes-AMG A 35 van de politie

Elektrische turbo van AMG elimineert turbogat

De elektrische Renault Megane E-Tech is nu de enige Megane. Een goede zet?

Volkswagen Golf R 20 Years is de krachtigste productie-Golf tot nu toe

De Audi RS 3 Limousine maakt ons verdrietig voor een elektrische toekomst

Nooit eerder getoonde Volkswagen Golf 8 TCR duikt op in loods

Zo maak je een daily driver (met de bijbehorende viezigheid) goed schoon

Toyota Prius blijkt uitstekende trekauto en trekt enorme gooseneck-trailer

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

De Prodrive P25 wordt de ultieme Subaru Impreza

Deze Chevrolet Bel Air heeft 650 pk uit een moderne V8 en moet 333.000 euro kosten

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Volkswagen ID. Buzz krijgt suffe Star Wars-outfit

Dit zijn negen stiekeme (en vaak geniale) trucjes die werden uitgehaald in de racerij

Je kunt nu deze omgebouwde Dakar-vrachtwagen huren als ultieme camper

Stopt Seat als verbrandingsmotoren verboden worden?

De Alpina B3 facelift is krachtiger en sneller

Reacties