Renntech Mercedes-AMG A 45 krijgt 600 pk

De krachtigste viercilinder van dit moment, nu nog krachtiger

Renntech Mercedes-AMG A 45
Renntech Mercedes-AMG A 45
Renntech Mercedes-AMG A 45 rollerbank rollenbank
Mercedes-AMG A 45 S
Mercedes-AMG A 45 S
Mercedes-AMG A 45 S hatchback
Mercedes-AMG A 45 S interieur
Mercedes-AMG A 45 S interieur
Renntech Mercedes-AMG A 45
Renntech Mercedes-AMG A 45
Renntech Mercedes-AMG A 45 rollerbank rollenbank
Mercedes-AMG A 45 S
Mercedes-AMG A 45 S
Mercedes-AMG A 45 S hatchback
Mercedes-AMG A 45 S interieur
Mercedes-AMG A 45 S interieur

Nieuwe Mercedes-AMG A 45 S‘jes met meer dan 10.000 kilometer op de teller, daar zullen er nog maar weinig van zijn, laat staan exemplaren met 600 pk. Een garantie dat de ijverige 2,0-liter viercilinder in deze Renntech Mercedes-AMG A 45 met 600 (!) pk heel blijft, heb je dus niet. We zullen de Duitse tuner maar op zijn woord moeten geloven. Ach, bij eigenaren van opgepepte Lancer Evolutions ging het ook altijd goed, toch?

De standaard 421 pk die Mercedes uit de viercilinder perste, was al heel indrukwekkend. De krachtigste viercilinder van dit moment stopt pas bij 7.200 tpm met accelereren, wat stratosferisch is voor een turbomotor. Renntech denkt dat de zuigers en de krukas nog prima 179 pk extra aankunnen – dat is meer dan een kwart extra, en festivalgangers weten hoeveel een kwartje kan uitmaken. Een claim over de nieuwe acceleratietijd maakt Renntech nog niet, maar de standaard tijd van 3,9 seconden zal ongetwijfeld aan aardig stukje slinken.

Voor de toename in vermogen monteert Renntech een nieuwe turbo, een nieuwe uitlaat en passen ze de motorsoftware aan. Voor wie het wel gortig mag zijn, maar niet zó gortig, is er ook een upgrade naar 550 pk, waarbij dezelfde aanpassingen nodig zijn. Wil je liever niet dat ze mechanische onderdelen van je Mercedes vervangen? Dan verhoogt de tuner het vermogen puur softwarematig naar 475 pk. Verder werkt Renntech aan andere leuke speeltjes, zoals een klep in de uitlaat om op commando meer herrie te produceren.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws