Mercedes-AMG E 63 S Renntech is een 10-seconden auto

Als je hard genoeg rijdt, zie je de velgen niet. En hard rijden kan ie.

Foto('s): Butler Tires and WheelsMercedes-AMG E 63 S Renntech
Foto('s): Butler Tires and WheelsMercedes-AMG E 63 S Renntech
Foto('s): Butler Tires and WheelsMercedes-AMG E 63 S Renntech
Foto('s): Butler Tires and WheelsMercedes-AMG E 63 S Renntech
Foto('s): Butler Tires and WheelsMercedes-AMG E 63 S Renntech
Foto('s): Butler Tires and WheelsMercedes-AMG E 63 S Renntech
Mercedes-AMG E 63 S Renntech
Mercedes-AMG E 63 S Renntech
Mercedes-AMG E 63 S Renntech
Mercedes-AMG E 63 S Renntech
Mercedes-AMG E 63 S Renntech
Mercedes-AMG E 63 S Renntech

Je kunt letterlijk een Europallet kwijt in de Mercedes E-klasse Estate. Met wat hulp van Renntech is diezelfde stationwagen met bestelbus-capaciteiten in de rechte lijn bijna net zo snel als een Nissan GT-R. Laat dat eventjes bezinken. Met de ECU van Renntech groeit het vermogen van 612 pk naar 825 pk en het koppel met 250 Nm naar 1.000 Nm. Het is nu een bonafide 10-seconden auto.

De verrekte spier in onze nek vertelde ons dat de Brabus-uitvoering van de E 63 S al gewelddadiger aanvoelde dan de Nissan GT-R, maar die wás het met een sprinttijd van 3 seconden niet. De Mercedes-AMG E 63 S Renntech duikt onder de 3 seconden en laat de Nissan huiveren. De 0-96-tijd van de sedan-uitvoering met de upgrades is 2,66 seconden en de Estate zal daar niet veel van afwijken.

De indrukwekkende tijden werden gemeten op de dragstrip en de Nissan GT-R zal daarom nog altijd íets sneller zijn, maar probeer maar eens een verhuisbedrijf te beginnen met een GT-R.  Deze Amerikaanse eigenaar schakelde Butler Tires in om een setje Avant Garde F538-velgen te monteren en dropte het geheel wat lager naar de grond. Als dat niet je ding is, moet je één ding niet vergeten: je ziet ze niet als je erin zit.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken