
De nieuwe BMW M5 CS is de perfecte Ring-Taxi. Niet alleen is de auto deels ontwikkeld op de Nürburgring, ook plaatste BMW twee kuipstoelen achterin in plaats van een achterbank, zodat de passagiers zich daar geen dobbelstenen in een Yahtzee-bekertje voelen. Op de achterste hoofsteunen staat zelfs het silhouet van het beruchte circuit. De deadline voor het bieden op de taxilicenties op de Nürburgring sloot iets meer dan een week geleden en binnenkort zal bekend worden of ons vermoeden werkelijkheid wordt. BMW reageerde nog niet op onze vraag of ze plannen hebben voor een nieuwe Ring-Taxi.
Want BMW is een van de oudgedienden wanneer het gaat over Nürburgring-taxi’s. Al in 1986 kon je een taxiritje boeken in een BMW M5. Door de jaren heen zetten ze de generaties E28, E39, E60 en F10 in. De BMW Ring-Taxi vervoerde meer dan 90.000 passagiers over meer dan 650.000 kilometer in meer dan 30.000 rondjes. Ook Sabine Schmitz mocht achter het stuur van de BMW kruipen om passagiers de Nürburgring te tonen op gepaste snelheid. Een rondje kostte 225 euro voor drie passagiers, wat best wel schappelijk is. Meestal ging het goed, maar een enkele keer ook niet.
De introductie van de BMW M5 CS en onze hoop dat het de nieuwe Ring-Taxi wordt, is een mooi moment om deze video af te stoffen. In 2014 crashte de BMW M5 (F10) Ring-Taxi boven aan de beroemde Brünnchen-bocht. Toeschouwers meldden destijds dat de M5-bestuurder de Porsche 911 GT3 (997) wilde voorblijven en zo zijn eigen grens te boven ging. De F10 crashte dat jaar nog eens op een andere plek – maar dan minder hard. Oh, en het jaar ervoor ook al. Hopelijk laat BMW zich niet ontmoedigen door deze beelden.
Rewind: Ring-Taxi crasht op de Nürburgring
Ring-Taxi crashte op de Ring in 2013
Eén reactie op “Rewind: Ring-Taxi BMW M5 crasht op de Nürburgring”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Tweedehands auto kopen? Dit zijn onze absolute favorieten

Hoe rijdt de BMW M5 CS in Nederland (met slecht weer)?

BMW M5 Competition

Gloednieuwe BMW M5 crasht na enkele minuten

G-Power BMW M5 Hurricane doet Bugatti-dingen

Aulitzky BMW M5 doet 835 pk

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

Ben jij meer geld kwijt bij een botsing met een Ferrari dan met een Suzuki? Of maakt dat niet uit?

Politie tikt (keurig) een auto van de weg, maar de reactie van de bestuurder is nog wel het bijzonderst

Tientallen achtergelaten Audi’s, BMW’s en Porsches worden met bulldozer opgeruimd (en met een goede reden)

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Is een 997 GT2