
De nieuwe BMW M5 CS is de perfecte Ring-Taxi. Niet alleen is de auto deels ontwikkeld op de Nürburgring, ook plaatste BMW twee kuipstoelen achterin in plaats van een achterbank, zodat de passagiers zich daar geen dobbelstenen in een Yahtzee-bekertje voelen. Op de achterste hoofsteunen staat zelfs het silhouet van het beruchte circuit. De deadline voor het bieden op de taxilicenties op de Nürburgring sloot iets meer dan een week geleden en binnenkort zal bekend worden of ons vermoeden werkelijkheid wordt. BMW reageerde nog niet op onze vraag of ze plannen hebben voor een nieuwe Ring-Taxi.
Want BMW is een van de oudgedienden wanneer het gaat over Nürburgring-taxi’s. Al in 1986 kon je een taxiritje boeken in een BMW M5. Door de jaren heen zetten ze de generaties E28, E39, E60 en F10 in. De BMW Ring-Taxi vervoerde meer dan 90.000 passagiers over meer dan 650.000 kilometer in meer dan 30.000 rondjes. Ook Sabine Schmitz mocht achter het stuur van de BMW kruipen om passagiers de Nürburgring te tonen op gepaste snelheid. Een rondje kostte 225 euro voor drie passagiers, wat best wel schappelijk is. Meestal ging het goed, maar een enkele keer ook niet.
De introductie van de BMW M5 CS en onze hoop dat het de nieuwe Ring-Taxi wordt, is een mooi moment om deze video af te stoffen. In 2014 crashte de BMW M5 (F10) Ring-Taxi boven aan de beroemde Brünnchen-bocht. Toeschouwers meldden destijds dat de M5-bestuurder de Porsche 911 GT3 (997) wilde voorblijven en zo zijn eigen grens te boven ging. De F10 crashte dat jaar nog eens op een andere plek – maar dan minder hard. Oh, en het jaar ervoor ook al. Hopelijk laat BMW zich niet ontmoedigen door deze beelden.
Rewind: Ring-Taxi crasht op de Nürburgring
Ring-Taxi crashte op de Ring in 2013
Eén reactie op “Rewind: Ring-Taxi BMW M5 crasht op de Nürburgring”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Tweedehands auto kopen? Dit zijn onze absolute favorieten

Hoe rijdt de BMW M5 CS in Nederland (met slecht weer)?

BMW M5 Competition

Gloednieuwe BMW M5 crasht na enkele minuten

G-Power BMW M5 Hurricane doet Bugatti-dingen

Aulitzky BMW M5 doet 835 pk

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Nederlands stel verzint manier om 165.000 euro te verdienen aan de verzekering (maar loopt gelukkig tegen de lamp)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’

Blijkbaar kun je nu als fietser ook een flitsboete krijgen (in dit geval van 211 euro)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Is een 997 GT2