Robert Downey Jr. is een vaste klant bij Speedkore. Hij liet daar een Ford Mustang Boss 302 uit de jaren zeventig aanpakken en liet voor collega Chris Evans een Chevrolet Camaro uit de jaren zestig ombouwen. Speedkore houdt zich normaal bezig met alles wat Amerikaans is en vervangt het liefst zo veel mogelijk metaal met koolstofvezel, zoals bij deze Challenger en Charger. Speciaal voor Iron Man pakken ze een keer een Europese auto aan, en ze laten de koets gewoon van metaal. Deze BMW 3.0 CS is vanbinnen en vanbuiten volledig aangepakt door Speedkore.

De bumpers zijn nu van koolstofvezel en de trimlijn die zich om de auto heen wikkelt, is van hout. Hetzelfde hout vind je op prachtige wijze terug in het dashboard, het stuur en in de deuren. Speedkore gebruikte geen echt hout, maar paste een techniek toe die hydro-dippen heet – het is dus een heel dunne folie. De rest van het interieur is een kakofonie van elegante bruintinten, wat bijzonder vies klinkt, maar er bijzonder elegant uitziet. Het is trouwens bijzonder hoe modern het interieur eruitziet na de behandeling. Voeg er een omslachtig touchscreen aan toe, en hij kan zo in een nieuw model.

De BMW uit 1974 haalt zijn power nu uit de 3,6-liter zes-in-lijn van de E34-generatie BMW M5. De zescilinder produceert 335 pk, wat bijna een verdubbeling van het vermogen is. Het enige nadeeltje is de viertraps automaat, die niet ‘s werelds sportiefste is. Stopkracht komt van flinke Brembo-remmen en een set Bilstein-dempers zorgt voor betere wegligging. De wielen komen trouwens van HRE

 

 

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)