Scaldarsi Emperor I: vrouwen en kinderen eerst

We dachten alles wel zo'n beetje gezien te hebben. We hadden het mis, en niet zo'n beetje ook. Aanschouw de iedere verbeelding tartende Scaldarsi Emperor I.

Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I
Scaldarsi Emperor I

Echt, we zijn wel wat gewend, zo langzamerhand. Op bijna dagelijkse basis zien we tuning-gruwelen voorbijkomen die een volwassen Saoedi-Arabische oliesjeik of Russische oligarch huilend in een hoekje zouden laten wegkruipen. Wij fronsen, en gaan door. Maar dít… Dit tart alles. Dit is de Scaldarsi Emperor I.

In een vorig, aanzienlijk beter leven, was dit een Mercedes-Maybach S600. Echt. Klik, als je er de kracht nog voor kunt vinden, maar eens door de plaatjes heen – hier en daar is nog een klein stukje herkenbaar. In een érg onbewaakt ogenblik is de arme S600 echter in de klauwen gevallen van Scaldarsi, een ons tot op heden onbekende tuner. Een deel (een groot deel) van ons verlangt nu al hevig terug naar het leven dat wij hadden vóór we van Scaldarsi hadden gehoord. De pijn begint nu al redelijk ondraaglijk te worden.

Eén vraag. Waarom, in godsnaam?

Geen idee. We kunnen maar twee dingen bedenken. Eén. Mercedes-Maybach heeft Scaldarsi ooit iets vreselijks aangedaan en dit is payback. Twee. Scaldarsi heeft beslag weten te leggen op alle crystal meth die Walther White ooit heeft geproduceerd en het hele spul in één keer achterover gemikt. Of een combinatie van die twee.

Scaldarsi (als je dacht dat Canadezen vriendelijke, bescheiden mensen waren – zet dat maar overboord, want de firma resideert in Montreal. Het heeft echter inmiddels ook een vestiging in, hoe kan het ook anders, Riyad, Saoedi-Arabië) heeft de S600 eerst maar eens voorzien van een compleet nieuwe neus. Die is, heel knap, in niet één opzicht een verbetering. Alleen de met bladgoud afgezette grille leeft al op een dieet van Chrysler 300C’s, vermoeden we. Ook de uitlaten en de met geen pen te beschrijven wielen (we hebben het geprobeerd. Niet te doen) zijn met goud afgewerkt. Wat de rest van het uiterlijk betreft: kijk, door je tranen heen, en oordeel zelf.

Hoe ziet zo’n Scaldarsi Emperor I er vanbinnen uit?

Nou, vaak is hét voordeel van binnen zitten, dat je de buitenkant niet ziet. Bij de Emperor I wordt het alleen maar erger. Het fijne Maybach-leer is vervangen door wat is buitgemaakt na een nachtelijke strooptocht door de lokale dierentuin. Krokodillen, hagedissen, slangen en wat een Amerikaanse tandarts zoal nog meer thuisbracht van zijn safari: niets is te gek. Je kunt kiezen uit 24 verschillende soorten, die in 28 kleuren geleverd kunnen worden. Verder zijn liefst 78 (waarschijnlijk bedreigde) houtsoorten monteerbaar. Of je kunt, zoals op een deel van de foto’s, de boel laten afwerken met… koper! Doe eens gek!

Ook leuk: de accessoirelijn. Zo kun je passende champagneflûtes met gravure naar wens bestellen. Tassen in dezelfde diersoort als je bekleding. Of zelfs een Emperor Edition Rolex-horloge. Bedenk het, en het kan. Oh, wat zo’n Emperor kost? Zo’n 1,3 miljoen euro. Zonder belastingen, natuurlijk.

Is er dan echt níets positiefs aan de Scaldarsi Emperor I?

Nee. Nou ja: één dingetje dan. Voor de motor zijn ze naar mensen met verstand van zaken gegaan: Brabus. De motor uit hun Rocket 900 zit ook in de Emperor I. Wat wil zeggen dat een biturbo, 6,3-liter V12 met 888 pk je in 3,7 seconden uit het zicht van kokhalzende omstanders brengt. Het enige andere positieve dat we kunnen bedenken is dat hij waarschijnlijk heel goed brandt. En op de bodem blijft als je ‘m op volle zee overboord mikt.

Besluiten we dit vrolijke bericht met nog meer slecht nieuws: dit is nog maar het begin. Scaldari plant ook een Emperor II (op basis van een Mercedes-AMG S65 Coupé), Emperor III (Bentley Bentayga), IV (Mercedes-AMG G65) en V (Bugatti Chiron). En is naarstig op zoek naar jachten en privé-vliegtuigen om aan te pakken. We hadden nooit gedacht dat we het zouden zeggen, maar wij vinden het zielig voor Mansory.

 

Reacties
  1. C zegt op 7 januari 2020 om 22:57:

    Jij hebt geen verstand😂
    Dikke wagen.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken