De Seat Altea Freetrack is typisch zo’n auto die we al lang weer vergeten zijn. Geen wonder, want ze worden in Nederland nauwelijks verkocht. De hoog op de poten geplaatste midi-MPV van de Spaanse VW-dochter is gewoon te duur en tot die conclusie is importeur Pon ook gekomen.
 
Nu kun je natuurlijk een hoop geld op ieder gekocht model gaan toeleggen, maar je kunt ook de uitrusting wat minder compleet maken en daardoor de prijs op een aantrekkelijker niveau brengen. Nou, dat laatste hebben ze dus gedaan. En het scheelt meteen vele duizenden euro’s.
 
Bij de 2 liter TSI benzine wordt Seat ook nog een beetje geholpen door een motorische wijziging. Deze krachtbron levert voortaan 211 in plaats van 200 pk, blijkt zuiniger en gaat daardoor van een F naar D label en dat scheelt enorm in de BPM-boete.
 
Zonder parkeersensoren, opbergbox, alarm, vertraagd uitschakelende verlichting, regensensor, het grote TFT-beeldscherm en de binnenspiegel die automatisch dimt, kost de 2WD benzine nu 32.495 euro en komt de 4WD op 34.495 euro uit (voorheen 40.795 euro). Dezelfde prijs geldt voor de 4WD diesel van 170 pk, terwijl de 140 pk TDI 2WD met 29.895 euro de meest betaalbare is.

Reacties

Meer van TopGear