Jawel, ook de designers bij Seat zijn aan het werk gezet om te kunnen knallen in Genève. Na het afronden van project Exeo hebben ze ook maar direct de Leon en Altea (inclusief XL) van een nieuwe neus voorzien. Zo kan de Seat-familie er weer even tegenaan.
 
Tja, zo gek veel is er natuurlijk niet veranderd. De gebruikelijke wijzigingen aan het front. Daarnaast krijgen beide modellen de beschikking over een grotere achterruit. Voortaan heb je dus beter zicht door de achteruitkijkspiegel.
 
Over naar het echte nieuws. De pompverstuivers zijn bij het grof vuil gezet en worden eindelijk vervangen door de meer geciviliseerde commonrail diesels. Topper onder de zelfontbranders is de 170 pk sterke 2.0 TDI. Op benzinevlak gaat in eerste instantie de 2,0-liter TFSI met deze eer strijken. In de FR hangt voortaan de vernieuwde 2.0 turbomotor met 211 pk, die straks ook in de nieuwe Volkswagen Golf GTI een plaatje vindt. Een Leon Cupra R staat ook nog op de planning.

Reacties

Meer van TopGear