
Dit is een rasechte Porsche 911 Turbo met een 510 pk sterke zescilinder-boxer met twee blazers. Hij stuurt al zijn kracht via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. We zijn het er wel over eens dat dat allemaal goede eigenschappen zijn, toch? Het is het werk van Singer Vehicle Design, en hun creaties vallen hier doorgaans zeer in de smaak. Maar dit is niet zomaar een Singer 911 Turbo. Dit is een Singer 911 Turbo Cabrio.
Het is voor het eerst dat de Californische veredelaar zich waagt aan een auto zonder dak, ondanks dat ze toch al ruim tien jaar sleutelen aan Porsches. Nou ja, sleutelen: van voor tot achter aanpakken, op hun geheel eigen manier. Als je als kind fan was van de Porsche 930 – we snappen je. Ook wij krijgen onder meer weke knieën van het zien van die walvisstaartspoiler, brede achterste wielkasten en Fuchs-wielen. In dit geval, want we hebben het over Singer, zijn al die zaken gemaakt van koolstofvezel. En uitgevoerd in de kleur Cadiz Red.
Retro-looks, maar geen retro-snelheid voor de Singer 911 Turbo Cabrio
Een goede hommage aan de oude 930 moet natuurlijk een goede dosis turbo-power hebben. De door Singer gekietelde 3,8-liter versie van de venerabele Mezger-motor levert naar wens tussen de 450 en 510 pk. Je kunt kiezen uit achter- of vierwielaandrijving en de basis is altijd een 911 van de 964-generatie, dus eentje nieuwer dan de 930 zelf. Laat het maar aan Singer over om te zorgen dat je daar niets van ziet.
Verder kun je je Singer 911 Turbo Cabrio uitrusten met koolstof-keramische remmen en mag je aangeven of je je ophanging afgesteld wilt hebben op ’toeren met hoge snelheid over lange afstand’ of ‘een duidelijke focus op sportiviteit’. Wat wij zouden kiezen? Daar zijn we echt nog niet over uit. Maar met de gebruikelijke Singer-prijzen zullen we die keuze gelukkig ook nooit hoeven te maken.

Singer neemt geen orders meer aan voor ‘Classic’ 911
Dan maar gewoon die Turbo bestellen?
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Singer Turbo kost meer dan een miljoen euro, maar is ie dat ook waard?

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Rijden in de ultieme offroad-Porsche 911 van Singer en Tuthill

Singer gunt (bij hoge uitzondering) een kijkje in de smetteloze fabriek

Motor van het Jaar 2021: Singer DLS

Singer DLS op de Nürburgring klinkt hemels

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Restomods: genieten met drie Italianen en een Zweed

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Als je iets eerder was, had jij op deze auto 16,5 miljoen euro kunnen verdienen

Regering van België wil oldtimers meer vrijstellingen geven in milieuzones

Statistieken bewijzen waarom het onzin is dat de oldtimerregeling stopt

VIDEO: Er staan allerlei bijzondere raceauto’s in de geheime opslag van Porsche

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)
