Dit is een rasechte Porsche 911 Turbo met een 510 pk sterke zescilinder-boxer met twee blazers. Hij stuurt al zijn kracht via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. We zijn het er wel over eens dat dat allemaal goede eigenschappen zijn, toch? Het is het werk van Singer Vehicle Design, en hun creaties vallen hier doorgaans zeer in de smaak. Maar dit is niet zomaar een Singer 911 Turbo. Dit is een Singer 911 Turbo Cabrio.
Het is voor het eerst dat de Californische veredelaar zich waagt aan een auto zonder dak, ondanks dat ze toch al ruim tien jaar sleutelen aan Porsches. Nou ja, sleutelen: van voor tot achter aanpakken, op hun geheel eigen manier. Als je als kind fan was van de Porsche 930 – we snappen je. Ook wij krijgen onder meer weke knieën van het zien van die walvisstaartspoiler, brede achterste wielkasten en Fuchs-wielen. In dit geval, want we hebben het over Singer, zijn al die zaken gemaakt van koolstofvezel. En uitgevoerd in de kleur Cadiz Red.
Retro-looks, maar geen retro-snelheid voor de Singer 911 Turbo Cabrio
Een goede hommage aan de oude 930 moet natuurlijk een goede dosis turbo-power hebben. De door Singer gekietelde 3,8-liter versie van de venerabele Mezger-motor levert naar wens tussen de 450 en 510 pk. Je kunt kiezen uit achter- of vierwielaandrijving en de basis is altijd een 911 van de 964-generatie, dus eentje nieuwer dan de 930 zelf. Laat het maar aan Singer over om te zorgen dat je daar niets van ziet.
Verder kun je je Singer 911 Turbo Cabrio uitrusten met koolstof-keramische remmen en mag je aangeven of je je ophanging afgesteld wilt hebben op ‘toeren met hoge snelheid over lange afstand’ of ‘een duidelijke focus op sportiviteit’. Wat wij zouden kiezen? Daar zijn we echt nog niet over uit. Maar met de gebruikelijke Singer-prijzen zullen we die keuze gelukkig ook nooit hoeven te maken.
Singer neemt geen orders meer aan voor ‘Classic’ 911
Dan maar gewoon die Turbo bestellen?
Reacties