
Vraag: wat is er beter dan een Porsche 911 die door Singer verwend is met een nieuwe koets? Het antwoord: een Porsche 911 die door Singer verwend is met een nieuwe koets en in staat is om de Baja 1000 te tackelen. Deze nieuwe Singer Safari 911 ziet eruit als het resultaat van een 964 die een buitengewoon gezellige avond had met een Trophy Truck.
Officieel luistert deze omgebouwde Porsche 911 naar de naam All-terrain Competition Study (ACS). Een trouwe klant klopte aan met het verzoek voor een luchtgekoelde Porsche 911 die kon ‘meedoen aan offroad-races en all-terrain-capaciteiten kon demonstreren’. De klant kocht er zelfs twee: deze witte voor woestijnracen en een rode voor asfalt-rallyevenementen.
Toch gek, een Singer Safari 911
Een 911 om mee te rallyen, dat klinkt misschien wat vreemd, maar eigenlijk zit de modderige autosport diepgeworteld in het DNA van Porsche. Al in 1965 deed een 911 mee aan de rally van Monte Carlo (hij eindigde als vijfde). En was je de Porsche 953 en 959 in de spectaculaire Rothmans-kleuren al vergeten?
Vertel eens wat meer over deze 911
Zoals altijd pakt Singer een Porsche 911 van de 964-generatie. De 3,6-liter zescilinder met twee turbo’s (en nog altijd luchtkoeling) produceert ongeveer 450 pk. Per evenement kan het vermogen iets verhoogd of verlaagd worden. Er is permanente vierwielaandrijving, een sequentiële bak met vijf versnellingen en een volledige rolkooi.
De kooi en de twee reservewielen (er ligt nog eentje in de frunk) wegen nogal wat, dus de koets van de Singer Safari 911 is volledig van koolstofvezel om het gewicht te compenseren. De bodemplaat is 5 millimeter dik om klappen op te vangen. BF Goodrich-banden omhelzen 16-inch velgen en de rallydempers zijn op vijf manieren in te stellen. En ja: hij kan heel aardig springen.
Wat moet het leuk zijn om in deze Porsche 911 over het onverharde te boenderen. Stel je even voor dat je deze naast je eerder bestelde straat-Singer parkeert – dan is je garage in principe toch klaar? Oké, misschien nog een Panamera om de boel op de trailer te zetten als het nodig is. Vooruit.
Wat is de prijs van zo’n Singer Safari 911?
De prijs van zo’n All-terrain Competition Study (ACS) is niet openbaar. Maar we weten ongeveer in welke prijsregio’s Singer opereert, dus hou er bij zo’n speciaal model maar rekening mee dat je met minder dan 1 miljoen euro op zak niet hoeft aan te kloppen.
Meer van TopGear


Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Singer Turbo kost meer dan een miljoen euro, maar is ie dat ook waard?

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Rijden in de ultieme offroad-Porsche 911 van Singer en Tuthill

Singer gunt (bij hoge uitzondering) een kijkje in de smetteloze fabriek

Met de Singer 911 Turbo Cabrio gaat voor het eerst het dak eraf

Motor van het Jaar 2021: Singer DLS

Je kunt de fantastische Porsche 911 van Singer nu ook bestellen als Turbo – zo rijdt dat

Rijden in de ultieme offroad-Porsche 911 van Singer en Tuthill

Singer krijgt concurrentie: Theon Design bouwt deze prachtige Porsche 911 964 restomod

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Singer gunt (bij hoge uitzondering) een kijkje in de smetteloze fabriek

De Porsche 911 restomod van Theon Design heeft een supercharger en actieve ophanging

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller
