Spyker C8 Aileron LM85: want Spyker produceert blijkbaar auto's

Na zes jaar zwoegen aan de lopende band komt de productie van de C8 tot zijn einde. Als uitzwaaier is hier de Spyker C8 Aileron LM85

Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85
Spyker C8 Aileron LM85

Het begrip ‘in productie’ is blijkbaar voor interpretatie vatbaar. Volgens Spyker is de C8 Aileron namelijk al zes jaar in productie. Mooi, dan kunnen we voortaan dus ook zeggen dat we ‘druk aan het opruimen zijn’, terwijl we rustig op de bank zitten. Of dat we ‘hard aan het werk zijn’ tegen de baas, terwijl we onze dagelijkse dosis kattenfilmpjes tot ons nemen.

Goed, na zes jaar is het welletjes en daarom is het nu tijd voor de drie laatste modellen. Of alle honderd exemplaren van de Spyker C8 Aileron daadwerkelijk verkocht zijn, weet niemand. Behalve Victor, natuurlijk. Je herkent de Spyker C8 Aileron LM85 aan de speciale kleurstelling. De kleuren knipogen naar de GT-racers van een aantal jaren geleden, zoals de Spyker C8 Laviolette GT2R en de C8 Laviolette LM85.

De Spyker C8 Aileron LM85 put zijn kracht uit een Audi V8 met supercharger. De 525 pk en 500 Nm gaat via een automaat naar de achterwielen. In 3,9 seconden zit je op de 100 km/u. De prijs is op aanvraag. Oh, en als iemand weet waar de andere – laten we zeggen – 90 onbekende exemplaren van de C8 Aileron heen zijn: laat het ons even weten.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws