
De wereld heeft gesmeekt en gesmeekt, en blijkbaar was het ergens goed voor: Subaru geeft plagende hints dat er gewerkt wordt aan een extra potente BRZ STi.
De BRZ is een genot van een scheurijzer, maar voor de meer enthousiaste coureur in spé ontbreekt het het boxermotortje toch enigszins aan vermogen. 200 pk is immers leuk, maar niet wereldschokkend. Dat het hele concept van de BRZ (en de Toyota GT86) stoelt op het feit dat je met een goed uitgebalanceerd chassis en nét genoeg power op een verantwoorde manier bakken met lol kunt hebben, daar hebben zulke mensen geen boodschap aan.
U wilt meer pk's, u krijgt meer pk's. Hoe veel precies, en wanneer precies, dat is nog onduidelijk. Maar er wordt aan gewerkt; nog even geduld.
Update: het blijkt om de zogenoemde BRZ tS te gaan, een straffere en scherpere sportversie voor de Japanse markt, met een hoop STi-aanpassingen in de vorm van remmen, veren, dempers en zo nog wat vettige onderdelen. Ook werden er wat aerodynamische aanpassingen doorgevoerd en een hoop rode STi-logo's geplakt. Motorisch veranderde er niets. Maar geen zorgen: die extra snelle BRZ komt echt wel, ooit…
Meer van TopGear


Slippende Subaru-rijder redt auto van een verkeersbord, maar crasht dan alsnog

Het kostte 1.000 uur om deze Subaru BRZ onbruikbaar te maken

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Subaru BRZ van X-Tomi Design is puur masochisme

Nieuwe Subaru BRZ is hier

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
