Tesla is terug op de Nürburgring. Ze analyseerden de gegevens van de vorige rondes en modificeerden de blauwe en rode Tesla Model S met Plaid-aandrijflijn aan om extra waardevolle secondes uit de rondetijd te wringen. Tesla monteerde onder meer een flinke diffuser onder de achterbumper, zaagde gaten in de voorschermen en ook de spoiler lijkt gegroeid te zijn. Het ziet er allemaal vrij extreem uit voor een mogelijke productieversie.

De Tesla Model S worden niet enkel gebouwd om het record voor de snelste elektrische vierdeurs op de Nürburgring van de Porsche Taycan af te pakken, want er zal wel degelijk een productieversie volgen. Kan ook niet anders, want dat is de enige manier om het record legitiem te maken. De snelste Model S zal drie elektromotoren krijgen en genoeg uithoudingsvermogen om een volledige ronde over de Nürburgring te rijden.

De uiteindelijke versie van de Tesla Model S P100D+ met Plaid-aandrijflijn zal in de zomer van 2020 in productie gaan. Voordat de auto volledig ontwikkeld is en een productieklare versie een rondetijd neerzet, kan er niet gesproken worden over een officieel Nürburgring-record. Eerder sprak Tesla over een mogelijke rondetijd van ongeveer 7 minuten en 5 seconden – dat is 37 seconden sneller dan de Taycan Turbo.

Tesla Model S Plaid nog extremer

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)