
8
4
Autonieuws
De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan
5 feb 2025 - 07:05 uur
5 februari 2025 - 07:05 uur
Vette Mustang! Die Tesla is een lelijke stofzuiger voor mietjes.
Kijk naar gerenommeerde reverse engineering bedrijven zoals Sandy Munro, daar halen ze zowel de Tesla’s als de concurrentie zoals Fords Mach E en Volkswagens ID4 uit elkaar. Ze tonen de filmpjes van het uit elkaar halen, en analyseren alle punten. De concurrentie ligt NU technisch gewoon nog 5 jaar achterop. En de concurrentie heeft dan ook nog eens onvoldoende batterijen om hun wagens te produceren, kijk naar de productie aantallen! Ook de prijs per range of vermogen is bij de concurrentie veel hoger.
Tesla heeft reeds gewonnen, de rest weet het gewoon nog niet. Hoeveel fabrieken is Volkswagen nu aan het bouwen om EV’s te bouwen? Hoeveel schuld heeft Tesla tov de concurrentie? (Tesla bouwt meerdere fabrieken EN verlaagt de schuldgraad)
Ivm crypto, dat was een reactie op het feit dat Tesla moest betalen om hun winst op de bank te laten staan (Negatieve rente) Musk wou weten hoeveel Bitcoin hij kon kopen en verkopen ZONDER de koers te beïnvloeden. Het nieuws kwam pas daarna uit, geen pump en dump, het merendeel van de positie is behouden.
Heel veel woorden om alles wat krom is goed te praten. De fanboys verwijzen altijd naar die Munro (ook een fanboy) maar vergeten dat de gemiddelde autokoper gewoon veel auto voor weinig geld wil. En een auto die het gewoon doet en niet piept en kraakt en uit elkaar valt zoals een Tesla doet. Bij Tesla krijg je een lelijke auto, die kleiner is dan de concurrentie, slechter rijdt, minder opties heeft en meer kost. Misschien is de efficiëntie een fractie hoger maar als dat zo belangrijk is dan zou iedereen wel een Prius gaan rijden in plaats van een andere benzine auto. De cijfers liegen niet: Ford Mustang 500 stuks per maand (3x zoveel als Tesla 3), Kia e-Niro meer dan Tesla 3, Lynk & co gemiddeld per maand meer dan Tesla 3, Mercedes EQA gemiddeld per maand meer dan Tesla 3, Skoda Enyaq 500 stuks per maand (3x zoveel als Tesla 3), VW ID4 ondanks productievertraging 1,5x zoveel als Tesla 3 en de Volvo XC40 ook een veelvoud van de Tesla 3. De andere Tesla’s worden al helemaal niet meer verkocht in Nederland. 4 stuks in heel 2021 voor de S en de X. Ja, je leest het goed: vier hele auto’s (al is bij Tesla altijd af te vragen of ze echt compleet zijn of dat er ergens nog een onderdeel ontbreekt). In heel Europa zie je eenzelfde trend. Ook in China valt het marktaandeel weg en in Amerika komen steeds meer van de bovenstaande modellen op de markt en gaan ze dus ook terrein verliezen. Het is een zinkend schip en de krampachtige manier waarop Musk de cijfers aan het oppoetsen is en zijn bonussen veilig stelt, zegt genoeg: hij ziet het zelf ook aankomen.
Je gebruikt nog meer woorden dan die fanboy maar je hebt wel gelijk. Einde Tesla komt er aan.
Over 10 jaar blijven – naast een enorme berg schulden bij investeerders – alleen nog dit soort filmpjes over als herinnering aan Tesla. De concurrentie heeft betere auto’s voor minder geld en die vallen niet spontaan uit elkaar. Het marktaandeel keldert. De zeepbel staat op springen en Musk is niet voor niets al begonnen met een nieuwe pump & dump voor de goedgelovige fanboys in de vorm van crypto’s.