
Een dragrace vanuit stilstand, die had de Tesla Model S Plaid waarschijnlijk wel gewonnen. De elektrische 1.020 pk en meer dan 1.000 Nm is vanaf 0 toeren per minuut beschikbaar. In een dragrace met een rollende start wordt het spannender. De V8 van de Mustang is dan al lichtjes op toeren, waardoor het vermogen ook sneller beschikbaar is.
Er moest het een en ander gebeuren voordat deze Ford Mustang Shelby GT500 een geduchte tegenstander werd voor de Tesla. Volgens de beschrijving van de video genereert de V8 nu 1.100 pk op de rollerbank. De Ford mist vierwielaandrijving, maar is wel lichter dan de Tesla. Het is hoe dan ook een spannende dragrace.
Tesla Model S Plaid vs Mustang met 1.000+ pk
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Tesla Model S vliegt meters door de lucht en maakt crashlanding

Het echte vermogen van de Tesla Model S Plaid

Dit bedrijf zet weer een rond stuur in je Tesla Model S

De actieradius van deze Tesla is 1.400 kilometer

Remmen Tesla Model S Plaid weigeren bij 270+ km/u en harde crash volgt

Kijk hoe een politie-Tesla Model Y een Ford Mustang achtervolgt

Hackers kunnen Tesla’s stelen via de app op de smartphone van eigenaar

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Plantenbak zwaargewond bij heftige Tesla-crash, maar verder niemand

Deze Tesla-rijder wordt achtervolgd door pick-ups, maar de politie weigert te helpen

Opgepepte Vespa laat BMW M3 (eventjes) achter in een dragrace

Nissan Patrol met 2.700 pk haalt 355 km/u op de dragstrip

Formule 1 vs Formule E vs WRC

Volvo P1800 Gasser wordt Hot Wheels

VW Lupo met 1.000 pk rijdt verkeerslicht omver

VW Golf R doet straatrace in z’n achteruit

Skoda Enyaq Coupé RS iV: hoe rijdt de eerste elektrische RS van Skoda?

Defensie neemt waterstofauto’s in gebruik

De Hyundai Ioniq 6 is een ultragladde EV met inspiratie uit het verleden

De nieuwe MG4 Electric komt dit jaar nog

De Volkswagen ID. Aero zou een Tesla-killer zijn als de Model S niet al dood was in Nederland

De McMurtry Speirling breekt het heuvelklimrecord op Goodwood Festival of Speed

Deze Porsche is gespoten met het ‘zwartste zwart’

Brabus tovert Mercedes C 300 om tot B30 en D30

Datingcoach verbijsterd: Dennis monteerde een herriepijp maar kan nog steeds geen date krijgen

Komt de Veilside Mazda RX-7 van Han terug in Fast X?

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

Mansory maakt Mercedes-Maybach GLS aantrekkelijk voor pakketbezorgers

De Ford Bronco komt naar Nederland

Remmen Tesla Model S Plaid weigeren bij 270+ km/u en harde crash volgt

Jeep is nu een hybridemerk. Hoe rijdt de Jeep Compass E-Hybrid?

Dit is het geluid van de Ford Supervan 4 met 2.000 pk (plus een walkaround)

Ford Supervan 4 is een elektrisch busje met 2.000 pk

De Ford Fiesta Active X lijkt misschien voor empty-nesters, maar vergis je niet

Deze Volkswagen Golf 2 G60 Limited moet 93.000 euro opleveren

Dit is de duurste caravan van Nederland (van ruim 11 meter lang)

‘Betrouwbaarheid nieuwe auto’s wordt steeds slechter’, aldus groot onderzoek

Deze Porsche is gespoten met het ‘zwartste zwart’

Rekeningrijden: Voor deze toffe auto’s betaal je in 2030 geen kilometerheffing

Dave says at 11 augustus 2021:
Vette Mustang! Die Tesla is een lelijke stofzuiger voor mietjes.
Een geïnformeerde fanboy says at 11 augustus 2021:
Kijk naar gerenommeerde reverse engineering bedrijven zoals Sandy Munro, daar halen ze zowel de Tesla’s als de concurrentie zoals Fords Mach E en Volkswagens ID4 uit elkaar. Ze tonen de filmpjes van het uit elkaar halen, en analyseren alle punten. De concurrentie ligt NU technisch gewoon nog 5 jaar achterop. En de concurrentie heeft dan ook nog eens onvoldoende batterijen om hun wagens te produceren, kijk naar de productie aantallen! Ook de prijs per range of vermogen is bij de concurrentie veel hoger.
Tesla heeft reeds gewonnen, de rest weet het gewoon nog niet. Hoeveel fabrieken is Volkswagen nu aan het bouwen om EV’s te bouwen? Hoeveel schuld heeft Tesla tov de concurrentie? (Tesla bouwt meerdere fabrieken EN verlaagt de schuldgraad)
Ivm crypto, dat was een reactie op het feit dat Tesla moest betalen om hun winst op de bank te laten staan (Negatieve rente) Musk wou weten hoeveel Bitcoin hij kon kopen en verkopen ZONDER de koers te beïnvloeden. Het nieuws kwam pas daarna uit, geen pump en dump, het merendeel van de positie is behouden.
Blablabla says at 11 augustus 2021:
Heel veel woorden om alles wat krom is goed te praten. De fanboys verwijzen altijd naar die Munro (ook een fanboy) maar vergeten dat de gemiddelde autokoper gewoon veel auto voor weinig geld wil. En een auto die het gewoon doet en niet piept en kraakt en uit elkaar valt zoals een Tesla doet. Bij Tesla krijg je een lelijke auto, die kleiner is dan de concurrentie, slechter rijdt, minder opties heeft en meer kost. Misschien is de efficiëntie een fractie hoger maar als dat zo belangrijk is dan zou iedereen wel een Prius gaan rijden in plaats van een andere benzine auto. De cijfers liegen niet: Ford Mustang 500 stuks per maand (3x zoveel als Tesla 3), Kia e-Niro meer dan Tesla 3, Lynk & co gemiddeld per maand meer dan Tesla 3, Mercedes EQA gemiddeld per maand meer dan Tesla 3, Skoda Enyaq 500 stuks per maand (3x zoveel als Tesla 3), VW ID4 ondanks productievertraging 1,5x zoveel als Tesla 3 en de Volvo XC40 ook een veelvoud van de Tesla 3. De andere Tesla’s worden al helemaal niet meer verkocht in Nederland. 4 stuks in heel 2021 voor de S en de X. Ja, je leest het goed: vier hele auto’s (al is bij Tesla altijd af te vragen of ze echt compleet zijn of dat er ergens nog een onderdeel ontbreekt). In heel Europa zie je eenzelfde trend. Ook in China valt het marktaandeel weg en in Amerika komen steeds meer van de bovenstaande modellen op de markt en gaan ze dus ook terrein verliezen. Het is een zinkend schip en de krampachtige manier waarop Musk de cijfers aan het oppoetsen is en zijn bonussen veilig stelt, zegt genoeg: hij ziet het zelf ook aankomen.
@blabla says at 12 augustus 2021:
Je gebruikt nog meer woorden dan die fanboy maar je hebt wel gelijk. Einde Tesla komt er aan.
De erfenis van Musk says at 10 augustus 2021:
Over 10 jaar blijven – naast een enorme berg schulden bij investeerders – alleen nog dit soort filmpjes over als herinnering aan Tesla. De concurrentie heeft betere auto’s voor minder geld en die vallen niet spontaan uit elkaar. Het marktaandeel keldert. De zeepbel staat op springen en Musk is niet voor niets al begonnen met een nieuwe pump & dump voor de goedgelovige fanboys in de vorm van crypto’s.