Laten we de beleefdheden overslaan; je weet inmiddels heus wel dat Tesla het Nürburgringrecord van Porsche wil afpakken. De Taycan is de snelste elektrische vierdeurs op de Groene Hel, en dat zit volbloed elektrobouwer Elon Musk niet lekker. Drie weken lang kamperen zijn medewerkers rond de Ring om het record te pakken.
Volgens het Duitse Auto, Motor und Sport is het Tesla vandaag gelukt. Een waarnemer aan de zijlijnen van de Nordschleife klokte een Model S af op 7 minuten en 23 seconden. Dit is geen exacte tijd, maar een goede indicatie van hoe snel de Tesla Model S nu rond de Ring rijdt. Op onderstaande beelden ziet het er ook wel bloedsnel uit.
Het betekent in ieder geval dat Tesla sneller dan Porsche is op de Nürburgring – en wel bijna 20 seconden. De tijd om te verslaan is 7 minuten en 42 seconden. Achter het stuur zou VLN-racer Thomas Mutsch zitten – en niet Nico Rosberg, die zich op Twitter aanbood. Coureurs Andreas Simonsen en Carl Rydquist zijn achterwacht.
De Tesla Model S die nu de snelste elektrische vierdeurs rond de Nordschleife zou zijn, is een prototype van een nog snellere uitvoering van de sedan. Deze Tesla Model S krijgt een zogenoemde Plaid-aandrijflijn met maar liefst drie motoren, bredere wielkasten en plakkerige banden. Of het nu al een record voor een productieauto mag heten, is nog maar even de vraag.
BMW1900 heeft op 20 september 2019 geschreven:
Waarom wordt een Tesla op aanhanger niet gewoon door een andere Tesla getrokken? Zou de accu dan leeg zijn na 100km?
Bart P. heeft op 18 september 2019 geschreven:
En kennelijk is de Tesla zo snel dat hij van kleur veranderd 🙂