Nürburgringrecord voor de Tesla Model S?

Moet deze Tesla Model S het record van de Porsche Taycan afpakken

Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring
Tesla Model S nurburgring

Tesla-baas Elon Musk is niet geamuseerd met de komst van de Porsche Taycan. Het kan er iets mee te maken hebben dat de voltallige media het een ‘Tesla-killer’ noemen. Op Twitter bekritiseerde hij openlijk de benaming ‘Turbo’ door zich hardop af te vragen of Porsche wel weet wat het woordje betekent. Waarmee hij ergens wel een punt heeft.

En ook het Nürburgring-record voor de snelste elektrische sedan zit Tesla niet lekker. Vandaag zette hij het simpele bericht op Twitter: ‘Model S op Nürburgring volgende week’. Hij zegt niets over een recordpoging, maar waarom zou je anders naar de ‘Ring gaan? Anderzijds lijkt het ons niet de meest geschikte Ringtool.

Ringveteraan en opportunistisch spionagefotograaf Misha Charoudin spotte deze Tesla Model S P100D (of Performance, zoals ie nu heet) op Nederlandse platen in de buurt van de Nordschleife. Volgens de kentekengegevens staat de auto op naam van een bedrijf, vermoedelijk Tesla Nederland. De sedan sprint in 2,6 seconden naar de 100 en heeft een top van 261 km/u.

De Tesla Model S laat kleine aanpassingen zien, zoals een Gurney flap achterop de spoiler en een stuk tape om de luchtweerstand van het opstaande randje tussen de spoiler en de kofferklep weg te halen. Voor extra grip omhelst een set Michelin Pilot Sport Cup 2-banden de 20-inch Tesla Model X-velgen. Mogen we het met deze aanpassingen nog een productieautorecord noemen?

Geen snelle rondetijd op de Nürburgring voor de Tesla Model S?

Misha beaamt ons vermoeden dat de Model S niet de beste keuze is voor een Ringrecord: ‘Momenteel kan de auto geen volle ronde maken omdat ze hem zo ver getuned hebben dat batterij na één of twee rondes leeg is en vaak na halve ronde in manke modus raakt door oververhitting.’

‘Ook stuurt het voor geen meter, dus ze mikken enkel op piekvermogen op rechte stukken, maar die zijn er niet veel’, vult hij aan. We hebben Tesla Nederland om meer informatie gevraagd, maar wachten nog op antwoord. Het zou tof zijn als Tesla ons en alle sceptici kan verbazen.

Reacties
  1. tom zegt op 7 september 2019 om 17:33:

    denk dat als de roadster er is ze hem zo terug hebben. zou me als tesla fabrikant echt niet druk maken… alles op zijn tijd.

  2. Wouter zegt op 6 september 2019 om 21:04:

    Haha ik denk dat Porsche beter weet wat een turbo is dan dhr. Musk.. Mocht zijn opmerking betrekking hebben op de turbo van een verbrandingsmotor en het gegeven dat dit onderdeel bij de concurrerende auto ontbreekt dan heb ik een verrassing voor hem; vroeger zat op nagenoeg elke 300+Mhz desktop computer een knopje met “turbo”. Wat mij betreft reden zat om aan te nemen dat deze term ook gebruikt kan worden op elektrische of elektronische producten 🤣🤣

    • Ewoud zegt op 7 september 2019 om 07:43:

      Denk dat ze het beide wel weten. Je Auto een Tesla- killer noemen voordat hij op de weg rijdt en je als sportwagenfabrikant vergelijken met een 7 zits zakenwagen… kun je ook wat van vinden.

      • Wouter zegt op 7 september 2019 om 18:33:

        De media noemt het een “tesla-killer” niet de fabrikant..

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws