‘Van “RIJDERSWAGEN” die graag rijden terwijl u het stuur vasthoudt.’ Dat is wat Google Translate ons vertelt over de Toyota Century van Tom’s. Wij zijn verkocht.
Niet alleen door de pakkende verkooptekst van Larry Page, maar voornamelijk omdat de Toyota Century een bazenbak is. Letterlijk, want de directieauto is de Japanse tegenhanger van de Rolls-Royce Phantom. Het Japanse tuning- en racebedrijf Tom’s neemt iets van de verfijning weg en voegt extra coolheid toe. Het is als een directielid op Air Maxjes.
Ze schroeven een glimmend setje aluminium velgen onder de grote koets van de Century, veranderen rondom de bumpers en plakken een nieuwe zijskirt op de dorpels. Het uitlaatsysteem van het type ‘Tom’s Barrel’ moet voor betere akoestische ondersteuning van de V8 zorgen. Aan de 381 pk van de 5,0-liter achtcilinder doet Tom’s niets. Het bedrijf focust zich vooral op het verbeteren van de wegligging, zodat de Century – waar je normaal achterin zit – ineens een echte rijdersauto moet zijn.
Het interieur van de Tom’s Toyota Century is volledig op maat gemaakt, maar daar plaatst de tuner geen foto’s van. De aanpassingen moet je namelijk zelf aangeven en zijn dus afhankelijk van wat jij wilt. Wat al dat moois moet kosten, is niet bekend. Sowieso moet je eerst zo’n Century zien te regelen, want hier wordt ie niet geleverd.
Reacties