
De Toyota Century is een grote speler. Het naamplaatje bestaat al sinds 1967, maar Toyota zit pas bij de derde generatie van de eerbiedige limousine. Het klantenbestand bestaat uit adellijke types, de minister-president en leden van de Yakuza. Raad eens op welke sectie van de clientèle deze Wald Toyota Century gericht is?
De Japanse tuner Wald International rust de Century uit met een complete bodykit, roestvrijstalen accenten, een diffuser (op een Century!?) en een kleine spoiler op de achterklep. De 22-inch wielen zul je niet gemist hebben. Wald levert ze het liefst in het zwart, of in het zilvergrijs dat je hier ziet.
Over motorische upgrades geen woord, dus ga uit van de standaard 5,0-liter V8 die wordt bijgestaan door twee elektromotoren/generatoren, op hun beurt gevoed door een lithium-ion accu zoals ook de Lexus LS heeft. Mogen we heel stiekem toegeven dat we de Wald Toyota Century toch best dik vinden?
Meer van TopGear


Toyota Century V12 met straight pipe klinkt uitstekend

Tom’s Toyota Century is een directielid op Air Maxjes

Toyota Century Cabrio: nieuw Japans tijdperk

Met de Toyota Century door Japan

Toyota Century GRMN is letterlijk een bazenbak

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Rolls-Royce Cullinan van Wald International

Suzuki Jimny Black Bison is (niet?) verstierd

Wald geeft je BMW 7-serie een F1-remlicht

Rolls-Royce Dawn Black Bison is de wanhoop nabij

Wald Lexus LX 570 is murdered out

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Nederlands stel verzint manier om 165.000 euro te verdienen aan de verzekering (maar loopt gelukkig tegen de lamp)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen
