
Ondanks zijn uiterlijk is dit geen straatlegale Supra met goddeloze hoeveelheden vermogen. Dit is een zeldzame race-Supra – maar Toyota heeft liever niet dat je hem op het circuit gaat gebruiken. Deze Toyota Supra GT4 50 Edition is wat je noemt een Bijzonder Verhaal.
Sinds 2020 bouwde Toyota 50 Supra GT4’s. Deze gingen naar klantenteams, die met de Supra’s 36 races wonnen en 78 podiums pakten. Om dit feit te vieren bouwt Toyota nu deze speciale uitvoeringen. Er worden er slechts zes gemaakt: twee voor Europa, twee voor Azië en twee voor de VS.
De Toyota Supra GT4 50 Edition moet in een collectie verdwijnen
Toyota zegt dat deze speciale uitvoering zal opvallen ‘in een privécollectie’ of in de paddock. Het is dus echt een verzamelobject en het is eigenlijk niet de bedoeling dat je hem gaat inzetten voor een race. Daarvoor kun je beter een ‘normale’ GT4 kopen – die kost namelijk net zoveel.
Elke Toyota Supra GT4 50 Edition wordt in het rood gespoten en krijgt goudkleurige 50 Edition-stickers. Deze badge vind je ook in het interieur op het dashboard. De speciale Supra krijgt daarnaast afwijkende stoelen. De zes-in-lijn van BMW produceert net als bij de normale GT4 een gezond vermogen van 430 pk. Uiteraard krijg je alle racezaken meegeleverd, zoals een rolkooi, een aangepast onderstel en meer koolstofvezel voor het interieur.
Eén reactie op “De Supra GT4 50 Edition is een raceauto, maar Toyota wil niet dat ermee geracet wordt”
Laat een antwoord achter aan Supra dupra Reactie annuleren
Meer van TopGear


Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Kijk, dit is precies hoe de Toyota Supra had moeten zijn

De mooie reden waarom deze Supra 600.000+ km heeft gelopen (en jij kunt hem kopen)

F1-coureur Liam Lawson rijdt in deze gemodificeerde Toyota Supra

Toyota bouwt 100 speciale GR Supra’s (met handbak!) voor Europa

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

F1-coureur Liam Lawson rijdt in deze gemodificeerde Toyota Supra

Toyota Supra MT review: Is de Supra beter met een handbak?

De oude Toyota Supra (A80) neemt het op tegen de nieuwe (A90) op het circuit

De Toyota Supra heeft een handbak, alleen bij de zescilinder

Toyota Supra schakelt bij met handbak

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Het gaat nog drukker worden op de Nederlandse wegen, en je kunt wel raden waarom

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

In afwachting van mijn aanvraag. De cleanroom is beschikbaar voor opslag