Het is geen geheim dat Toyota wilde dat de nieuwe Supra (A90) de lieveling zou worden van de tuninggemeenschap. Nog voordat de auto te koop was, stuurde Toyota al exemplaren naar tuners zodat ze er onderdelen voor konden ontwikkelen. Wat ze in ieder geval niet wilden: dat je het een verbouwde BMW Z4 Coupé zou noemen.

Toyota kreeg voor de helft zijn zin. Er zijn inmiddels flink wat aftermarket-onderdelen te krijgen voor de coupé, dus die missie is geslaagd. Maar het BMW-imago wist de auto niet helemaal af te schudden. Is deze widebody Toyota Supra breed genoeg om zijn connectie met de Beiers te vergeten?

De widebodykit voor de Toyota Supra die je hierboven ziet, is het werk van Zacoe. Ja, hetzelfde bedrijf dat een even geleden pronkte met die BMW M8 Gran Coupé. Ze halen voor de Supra alles uit de kast. Hij krijgt enorme wielkasten voor en achter, een flinke splitter, een koolstofvezel motorkap en een gigantische vleugel. Uiteraard staat de Supra lager en op andere velgen.

De widebody Toyota Supra doet ergens wel denken aan een GT3-racer. Wat je er motorisch mee doet, dat mag je zelf weten. Door de zes-in-lijn van het automerk dat we verder niet meer zullen noemen, ligt er in ieder geval genoeg potentie onder de motorkap.

Reacties

  • sander gest heeft op 20 januari 2022 geschreven:

    het feit dat toyota de bmw techniek goed genoeg vind om deze te adopteren zegt wel iets over de kwaliteit .
    nu heeft bmw wel wat kleine dingen veranderd aan de b58 motor die volgens toyota de levensduur ten goede zou komen.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)