Neen, dit is geen gewiekste marketingstunt van Toyota ter promotie van de nieuwste Supra. Het gaat hier werkelijk om een reclamebord uit 1993. Bestuurders op de Highway 101 in San Francisco worden getrakteerd op deze fijne portie nostalgie. Maar hoe zit het eigenlijk? The Drive zocht contact met het bedrijf achter het reclamebord voor uitleg. Wat blijkt? Het reclamebord van de Supra uit 1993 verschijnt slechts eens in de zoveel tijd, wat het geheel nog mysterieuzer maakt.
Tot en met 1993 werden afbeeldingen en teksten met de hand op de reclameborden geschilderd. In de jaren negentig stapte het bedrijf achter de zeul over op een nieuwe techniek: de borden behangen. De afbeelding van de Supra is de laatste plaat die met de hand geschilderd werd. Het bedrijf zag er geen nut in om de boodschap over te schilderen, en plakte het nieuwe verkooppraatje over de reclame van Toyota heen.
Nu, telkens als een oude reclameboodschap wordt verwijderd en medewerkers een nieuwe reclame behangen, verschijnt het Toyota Supra-reclamebord. Omdat de jaren negentig reclame vaak bedekt is, blijft de verf goed beschermd tegen UV-straling. De lijm brengt blijkbaar weinig schade toe aan de schildering. Als je dus gelukt hebt en op het juiste moment op Highway 101 rijdt, kun je de tijdcapsule aanschouwen.
Reacties