Over de Toyota Supra A80 hoeven we je inmiddels weinig meer te vertellen. Met een klein beetje werk laat de held uit de jaren negentig supercars uit hetzelfde tijdperk huilend achter. De meeste A80’s zijn dan ook niet standaard meer. Deze witte Supra is geen uitzondering, maar hij is origineler dan je misschien zou denken. Het brede smoelwerk op deze Supra is namelijk afkomstig van Toyota zelf. Ter ere van de deelname aan het Japanese Grand Touring Championship (JGTC) bracht het merk deze bodykit uit.

Huistuner Toyota Racing Development ontwikkelde een bodykit die leek op die van de GT500-raceauto. De grotere opening in de voorbumper slokt twee keer zoveel lucht op als de reguliere bumper en voert deze naar de intercooler, radiateur en de oliekoeler. De luchthappers op de motorkap laten de lucht weer ontsnappen. In totaal zorgt de kit dat de Supra vóór 60 millimeter en achter 50 millimeter breder is. Klanten konden kiezen uit een Type S- of een Type R-spoiler. Deze witte heeft de Type S-spoiler; de R heeft drie poten.

Toyota bracht de kit uit als fabrieksoptie, maar ze bouwden ook 35 fabrieksexemplaren. Deze heten officieel TRD 3000GT in plaats van Supra. De witte Toyota Supra met TRD-bodykit is geen fabrieksexemplaar, maar werd later voorzien van de bodykit. De kit zelf is wel origineel, meent de verkoper. Verder is de Supra haast precies zoals je hem wilt: een 2JZ-motor met twee turbo’s, een handbak en geen targadak. Het enige nadeel voor ons is de plaatsing van het stuur, want dat zit rechts.

Wat kost de Toyota Supra met TRD-bodykit?

De motor van de Toyota Supra met TRD-bodykit is uiteraard niet standaard. Er zitten verschillende speeltjes van HKS op en de remmerij komt van de Lexus LS400. De velgen zijn Professor M5’s van SSR. De teller staat op 75.622 kilometer. De auto staat in Californië bij Toprank en moet 84.995 dollar opleveren, omgerekend zo’n 70.000 euro. Het enige wat je nog te doen staat, is die nepkoolstofvezel wrap uit het interieur plukken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)